  • Data: 2017-10-29 07:41:13
    Temat: Re: Luka VAT
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-29 o 07:04, Pete pisze:

    > Bardzo niepraktyczne. Po pierwsze, trzeba mieć towar fizycznie. Po
    > drugie, trzeba go sprzedać.
    >
    > Karuzela bazuje na fikcyjnym obrocie, stąd jest dużo łatwiejsza na dużą
    > skalę.

    Generowanie kwoty łatwiejsze, ale sam zwrot jest kłopotliwy.
    Patrząc od strony uczciwego podatnika, to dla mnie bardziej praktyczne
    i bezpieczne byłoby mieć towar i go pochnąć i dostać pieniądze od razu i
    ze skarbówką nie mieć nic do czynienia.
    Towar z reguły jest łatwo zbywalny i masowy, więc te przeszkody są mniej
    znaczące.
    Zarobek jest kwestią skali, ale w przypadku ton stali czy paliwa
    znalezienie kupca jak widać nie było problemem. Do transakcji na sporą
    kwotę, która daje zarobek potrzebny był jeden słup.
    Kontakt z US zawsze grozi brakiem zwrotu, odwlekaniem sprawy itd no i do
    tego kontaktu dojść musi. Ktoś do czasu sfinalizowania zwrotu musi
    stronę reprezentować.
    Jak się chce mieć bardziej wiarygodne papiery, to buduje się historie
    dla tego podmiotu. A to kosztuje czas i pieniądze.
    Nie wiem ilu transakcji trzeba dokonać i ile podmiotów fikcyjnych musi w
    tym uczestniczyć, żeby zainicjować nie budzący zastrzeżeń
    zwrot milionowych kwot. Może i łatwiej wygenerować kwotę,
    ale trudniej wydobyć kasę. Zastanawiam się wg jakiego klucza
    tropić się będzie te transakcje ja będzie JPK co miesiac?