    Subject: Re: MK Rzeczpospolitej - co on znowu liczy?!
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: marios <d...@f...gd>
    Date: Wed, 29 Apr 2020 00:04:36 +0200

    W dniu 28.04.2020 o 22:05, marios pisze:

    > Zresztą, ta kwota zaliczki w MK za wrzesień wychodzi mi taka z dupy, że
    > nie mogę wpaść co i jak policzyć (17, 17,75, 18,..% + różne KW) aby
    > odkryć pochodzenie tej wartości (przeliczył wstecznie cały rok przez
    > 17.75, przez 17% - no tego nie testowałem, za dużo roboty).

    Doszedłem.
    Jak napisał tak policzył - wrzesień policzony po nowemu.
    Tylko na wyświetlanym formularzu nie jest uwidocznione że od podstawy
    [rocznej] opodatkowania policzył 17,75 i .. odjął też od razu KW 548,30zł.
    A przez wyrobione już uprzedzenie do MK w nic nie wierzę.

    Ja w Excelu mam to rozbite bardziej analitycznie i liczby mi się
    kompletnie nie pokrywały (podatek z podstawy).

    Pozostaje pytanie:

    Czy to faktycznie ma być policzone już za wrzesień czy dopiero za
    październik.

    Te teksty w necie Ctrl+C+V do szału doprowadzają, poplątanie z
    pomieszaniem (od października, od(za?) IV kwartału,...). Tak, wiem ,
    ustawa - i tak już mi łeb pęka od tej polskiej kreatywności w
    przepisach, jeszcze przebijaj się przez hektary paragrafów.