  • 11. Data: 2005-01-10 09:24:00
    Temat: Re: Makro - odmowa skorygowania faktury...
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Andrzej R. wrote:

> [...]
    >
    > Re : ...których żona nie może przekazać pracodawcy , ani odzyskać swoich
    > pieniędzy , co jest chyba tutaj największym problemem. Prawda ?
    >
    > "Makro wypięło się..."
    > Re : A jak Twoim zdaniem "Makro" miało postąpić w przypadku, kiedy towar
    > otrzymałeś, fakturę też i zapłatę uiściłeś ? Wyrzucić starą fakturę do
    > kosza
    > i wystawić nową wg Twojego życzenia ?! Podaj zgodny z prawem sposób, ale
    > nie skutkujący nadstawieniem przez Makro d...y do bicia ( i to ostrego)
    > zamiast Ciebie (wszak prowadzisz DG i znasz stosowne przepisy).

    Alez to proste drogi Watsonie..
    Mogloprzyjac towar od klienta, wystawic korekte faktury i sprzedac
    ponownie...

    Boguslaw

    Ale pewnie Makro'wi nie zalezy by ow Pan nadal tam kupowal..
    Dziwie sie, ze temu panu takna tym zalezy...

  • 12. Data: 2005-01-10 10:17:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jan 2005, Andrzej R. wrote:

    >+
    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    >+ > Przy ZWROCIE TOWARU ???
    >+ > Ty tak na poważnie ? ;)
    >+ Re : Jak inaczej zwrócić dostawcy zakupiony uprzednio od tegoż dostawcy
    >+ towar jak nie drogą faktury korygującej ?

    No oczywiście.
    I nie ma "przejścia przez firmę" !!

    >+ Można jeszcze sprzedać mu, ale po co , jak można korektą ?

    Z twojego postu *mi* wynikało co innego :) mimo iż napisałeś to
    zaraz po omówieniu korekty: >>a więc "przepuścić" towar przez Twoją firmę
    (przed czym tak się bronisz).<<

    >+ > pozdrowienia AR (może gdzieś mylę się - sprostuj proszę )

    Nie, widzę że dobrze pisałeś. Złożyły się dwie rzeczy:
    - *myślałem* (brak podstaw :]) że jest ryczałtowecem
    - określiłeś "przejdzie przez firmę"
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-01-10 19:02:50
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    > Czy mogę w jakiś sposób wymóc na firmie skorygowanie tej faktury czy mam
    > ją zrefakturować, ryzykując późniejsze kłopoty z US?

    A nie mozesz jej po prostu zignorować (nie księgować)???
    Ja nie kumam w czym Twoj problem...?

    latet

  • 14. Data: 2005-01-10 20:02:41
    Od: Ewelina<e...@o...pl>

    można wystawić notę korygującą i MAKRO ma zasr... obowiązek
    podpisać, tylko, że powstaje problem zapłaty zapłaciła firma, ktora nie
    powinna

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 15. Data: 2005-01-10 20:07:45
    Od: Ewelina<e...@o...pl>

    najprostszy sposób to: ""zwrócić towar" MAkor wystawia korektę
    odbiorca mimo wszystko musi podpisać fa i fa kor, i wystawia fa na
    prawidlowego odbiorcę, I nie rozumiem dlaczego MAKRO tak się
    wypina. Sama mam firmę i mieliśmy parę takich przypadków, ponadto
    skontrolowanych przez US i problemów nie mieliśmy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 16. Data: 2005-01-10 21:06:18
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał
    > Alez to proste drogi Watsonie..
    > Mogloprzyjac towar od klienta, wystawic korekte faktury i sprzedac
    > ponownie...

    Re : A taż ja o tym pisał w pierwszym poście , ale f-ra i korekta do niej
    będzie wówczas w kwitach pytającego (a chodziło mu o to, co by nie były) !
    AR

  • 17. Data: 2005-01-11 09:35:37
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Ewelina wrote:

> [...]
    > wypina. Sama mam firmę i mieliśmy parę takich przypadków, ponadto
    > skontrolowanych przez US i problemów nie mieliśmy.

    Bo Markro'wi pewnie na tym kliencie nie zalezy
    i dziwie sie ze klientowi z tym Makro jeszcze chce sie zadawac..

    Boguslaw

  • 18. Data: 2005-01-11 23:51:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jan 2005, bo wrote:
    [...]
    >+ i dziwie sie ze klientowi z tym Makro jeszcze chce sie zadawac..

    ...wiesz, nie zawsze i nie każdy ma w miarę łatwy dostęp do
    *drugoplanowych* za to *szerokoasortymentowych* źródeł zaopatrzenia
    w rzeczy dziwne :)
    Mało - są rzeczy które "człowiek z ulicy" ma trudności kupić (znaczy:
    nie w hurtowni).
    Może jakiś przykład: gdzie poza Makro widziałeś papier maszynowy
    w cenie 500 kartek za < 11 zł ?
    FYI: tak, jedyny papier "czysty" który znam na którym da się drukować
    (jako tako, trochę się krzywi) laserówką i który *ma gęstość ZNACZNIE
    mniejszą niż 80g/m^2* !!
    Nawet 60 g/m^2 papieru "komputerowego" w okolicy uświadczyć nie mogę !
    80, 90, 120, 180, 200 - nie ma sprawy, 250 to "na zamówienie" i mało
    kto. A *cieńszego* - NIKT. A ja bym chciał na przykład wydruk próbny
    mały i lekki... i co ? ;)
    Acha: nie, ja nie potrzebuję wagonu. 1 opakowanie - czasem raz na rok,
    czasem raz na kwartał....
    Takich rzeczy jest *na pewno* sporo.

    No i nie obrażam się wobec tego na to iż Makro powiada że "faktur
    się nie przepisuje na inną kartę" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-01-16 05:09:24
    Od: GreGG <g...@r...student.uci.agh.edu.pl>

    Dziękuję wszystkim za wyczerpujące informacje i podpowiedzi.

    Fakturę zrefakturowałem - niech się dzieje wola Nieba - a do Makro
    obiecałem sobie nigdy więcej nie pojechać - niech teraz zarabiają na
    mnie inni, przede wszystkim Selgros, w którym od razu zapytałem się, co
    by zrobili w podobnym przypadku :) Ich odpowiedź mnie bardzo
    satysfakcjonowała, więc i tam pozostanę.
    A Niemcy z Makro/Metro stracili kolejnego klienta, bo im już zarobić nie
    dam - wiem że to ich wali, ale przypuszczam, że nie jestem jedynym,
    sądząc po coraz to poszerzanych alejkach...

    Pozdrawiam,

    Grzegorz Gembala

  • 20. Data: 2005-01-16 09:57:37
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    BTW:

    Czy ktos wie dlaczego Makro nie przyjmuje kart platniczych?
    latet