    From: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Mały sklep na wsi - same problemy
    Date: Fri, 22 Oct 2004 12:36:38 +0200

    Użytkownik "Tomek" <t...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:cl5jee$pu8$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    > Siostra, nie mająca dostępu do Internetu :))) otworzyła mały sklepik
    > spożywczo- przemysłowy w niewielkiej wsi. Siła nabywcza tej wsi to
    średnio
    > 20 tys zł miesięcznie. To jest drugi sklep we wsi (pierwszy jest
    GS-owski) i
    > siostra spodziewa się utargów miesięcznych od. 12 do 15 tys zł (bo
    ma taniej
    > i robi promocje).
    > Są wśród klientów ludzie nieżyczliwi :((( więc sklep musi działać
    zgodnie z
    > przepisami (może bez przesady ale podstawowe przepisy muszą być
    zachowane).
    > Przy doradzaniu siostrze chyba popełniłem błąd (a może nie) i stąd
    moje
    > pytania.

    skoro znasz siłe nabywczą wioski to przy podobnej konkurencyjności
    może być połowa z 20 tyś.
    zakładamy, że będziecie lepsi

    > 1) Czy siostra mogła wybrać
    > Bo sytuacja jest teraz taka, że siostra (zielona jeśli chodzi o DG)
    musi
    > prowadzić PKPiR, składać VAT-y, ZUS-y, PIT-y ....
    > Na księgowego ją nie stać bo na otwarcie sklepu kasę oczywiście
    pożyczyła a
    > przy obrocie powiedzmy 12 tys miesięcznie,
    > przychód 2400 zł (przy marży 20%, ale aby walczyć z konkurencją
    często
    > marżę obniża)

    marża 20% oznacza narzut 25% !!!!!

    > prąd 300 zł (zamrażarki, lady)
    > ZUS 600
    > rata kredytu 500
    > jakieś podatki ( na razie nie wiadomo ile)
    >
    > W każdym bądź razie przy pracy od godz. 6 rano do 20 wieczorem i
    kupie
    > papierów nie ma szans aby zostało jej się 1000 zł.

    policz koszty i zastanów się z których można (i należy) zrezygnować :)

    > Czyli generalnie jak prowadzić sklepik w małej wiosce, żeby było jak
    > najmniej papierów i kosztów?

    najmniej papierów to zakupy u jednego dostawcy, raz na miesiąc
    zus? czy potrzebny?
    kredyt? odroczone zakupy...
    prąd? chyba się nie da bez....

    najlepiej, jak tort do podziału mały, to wyciąć konkurencję
    gs to "uparty" konkurent, ale może warto
    i pytanie jak bardzo mylisz się w ocenie siły nabywczej....

    > Z góry dziękuję za sugestie i odpowiedzi
    > Pozdrawiam
    > Tomek

    regent...