  • 1. Data: 2003-05-13 16:37:19
    Temat: "Metoda kasowa"
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    Witam
    Gdzie znajdę informacje na ten temat?
    Bo nie mam pojęcia co to jest.

  • 2. Data: 2003-05-13 18:58:09
    Temat: Re: "Metoda kasowa"
    Od: Piotr Liskiewicz <l...@p...fm>

    Bartek wrote:
    > Gdzie znajdę informacje na ten temat?
    http://www.varico.com/szkolenievat/terminologia.html
    http://www.vat.pl/pages/1000206.php
    Znalezione za pomoca googli w 5 sekund...

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 3. Data: 2003-05-19 08:59:29
    Temat: Sprzedarz składnia majatku DG
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Mam prosbe.
    Wie,m, ze moglbym sobie sam poszukac, ale jestem w "niedoczasie".

    Osoba prowadzaca DG (KPiR VAT) chce sprzeac
    skladnik majatku ktory byl poddany amortyzacji, (nie nieruchomosc)
    poprzednio nalezal do podatnika, nie przyslugiwalo odliczenie VAT.

    Kupujacym jest osoba fizyczna ktora chce kupic to"na siebie", choc prowadzi
    DG
    w formie s.c.

    Pozostawil zonie upowaznienie do sprzedazy i dokonania czynnosci
    zwiazanych z prowadzeniem i zlikwidowaniem DG (poswiadczone norarialnie).

    DG nie zlikwidowana.

    I pytania.

    1. Kto jest sprzeajacym - zona, czy maz reprezentowany przez zone (a moze
    obojetne) ?
    2. Jak ma byc wystawiona faktura - kto jest sprzeawca.
    3 Sprzedaz nie podlega podatkiwi od czynnosci Cywilno prawnych (czy napewo ?
    zapomnialem paragrafu.),
    4. Czy w przyadku gdy kupujacy wystepuje "jako konsument", choc przewiduje,
    ze byc moze bedzie uzywal w GD
    wynmagana jest uomwa?

    Gdyby ktos mnie oswiecil, bylbym wdzieczny

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-05-19 15:10:15
    Temat: Re: Sprzedarz składnia majatku DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 May 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ 1. Kto jest sprzeajacym - zona, czy maz reprezentowany przez zone (a moze

    Tego nie wiem :[
    Zakładam dalej że mąż w ramach DG za pośrednictwem żony...

    >+ 2. Jak ma byc wystawiona faktura - kto jest sprzeawca.

    Jeśli mąż...to mąż :]

    >+ 3 Sprzedaz nie podlega podatkiwi od czynnosci Cywilno prawnych (czy napewo ?
    >+ zapomnialem paragrafu.),

    Jeśli sprzedawany jest składnik majątku DG ("nawet po jej zakończeniu")
    to w tym momencie IMO jasno i prosto wchodzi zasada: 'podlega pod ustawę
    o VAT ot jest zwolnione z PCC'.
    W tym przypadku - taki ŚT jest z mocy ustawy zwolniony z VAT, czyli
    również zwolniony z PCC (bo pod ustawę *podlega*).

    >+ 4. Czy w przyadku gdy kupujacy wystepuje "jako konsument", choc przewiduje,
    >+ ze byc moze bedzie uzywal w GD
    >+ wynmagana jest uomwa?

    Wg. KC to umowa "powinna być" przy kwocie ponad 2kzł.
    Jak z przepisami konsumenckimi to nie wiem :|

    pozdrowienia, Gotfryd