eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiMetoda kasowa - kto jest małym podatnikiem (wątpliwość)? › Re: Metoda kasowa - kto jest małym podatnikiem (wątpliwość)?
    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Metoda kasowa - kto jest małym podatnikiem (wątpliwość)?
    Date: Thu, 31 Oct 2002 00:33:47 +0100

    On Wed, 30 Oct 2002, KX wrote:

    >+ Niby wszystko jest jasne - ale dowiedziałem się że urzędy skarbowe
    >+ interpretują ustawę tak, że podatnik rozpoczynający działalność w
    >+ bieżącym roku nie jest "małym podatnikiem" w rozumieniu ustawy.

    Bo najwyraźniej nie jest (przeczytałem przed chwilą i tylko
    raz, ale na to wygląda :))

    >+ Czy
    >+ obroty w wysokości zero euro przekraczają wartość 800 000 euro?

    Nie, sir !
    Brak obrotów to nie obroty w wysokości zero :], w końcu w VAT
    (dla przykładu) tak było od zawsze że różnymi pojeciami są:
    - 0%
    - zwolniony
    - nie podlega
    (BTW: o tych dwu ostatnich wykład przypadkiem ;) dostałem
    - z polskiego od pewnej grupowej polonistki :) wykład)

    *Wartość* VATu zawsze niby 0, "ale..." :)

    >+ Rozpocząłem działalność w lutym br i 30 września złożyłem zawiadomienie
    >+ o wyborze metody kasowej. Czy jestem kasowy czy nie?

    A mogłbyś zajrzeć do ustawy o VAT i sprawdzić czy art.26.1.
    przypadkiem nie zrównuje w prawach do "kasowości":
    1. Małych podatników z art. 4.17a
    2. Rozpoczynających DG, "którzy w proporcji..."

    ??
    -:O !

    >+ Pozdrawiam,
    >+ Krzysiek
    (jak rozumiem niemały podatnik :))

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (polecający całość ustawy, leży i marnuje się np. tu:
    http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&ak
    t_id=p1
    !)