  • 1. Data: 2002-10-30 16:17:29
    Temat: Metoda kasowa - kto jest małym podatnikiem (wątpliwość)?
    Od: KX <k...@k...prv.pl>

    Niby wszystko jest jasne - ale dowiedziałem się że urzędy skarbowe
    interpretują ustawę tak, że podatnik rozpoczynający działalność w
    bieżącym roku nie jest "małym podatnikiem" w rozumieniu ustawy. Czy
    obroty w wysokości zero euro przekraczają wartość 800 000 euro?
    Rozpocząłem działalność w lutym br i 30 września złożyłem zawiadomienie
    o wyborze metody kasowej. Czy jestem kasowy czy nie?
    Pozdrawiam,
    Krzysiek
    --
    KX
    k...@k...prv.pl

  • 2. Data: 2002-10-30 22:35:37
    Od: bromden <b...@g...pl>

    > Czy obroty w wysokości zero euro przekraczają wartość 800 000 euro?

    scisle rzecz biorac,
    jezeli nie prowadziles dzialalnosci w poprzednim roku,
    to twoj obrot jest nieokreslony, a nie zero,
    wiec zdanie "wartość ... nie przekroczyła ... kwoty
    800.000 euro" nie jest prawdziwe

    to chyba wyjatkowe zdarzenie, ze us zastosowal
    logiczna, scisla interpretacje

    --
    bromden
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o? K? w(++) !O M--

  • 3. Data: 2002-10-30 23:33:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Oct 2002, KX wrote:

    >+ Niby wszystko jest jasne - ale dowiedziałem się że urzędy skarbowe
    >+ interpretują ustawę tak, że podatnik rozpoczynający działalność w
    >+ bieżącym roku nie jest "małym podatnikiem" w rozumieniu ustawy.

    Bo najwyraźniej nie jest (przeczytałem przed chwilą i tylko
    raz, ale na to wygląda :))

    >+ Czy
    >+ obroty w wysokości zero euro przekraczają wartość 800 000 euro?

    Nie, sir !
    Brak obrotów to nie obroty w wysokości zero :], w końcu w VAT
    (dla przykładu) tak było od zawsze że różnymi pojeciami są:
    - 0%
    - zwolniony
    - nie podlega
    (BTW: o tych dwu ostatnich wykład przypadkiem ;) dostałem
    - z polskiego od pewnej grupowej polonistki :) wykład)

    *Wartość* VATu zawsze niby 0, "ale..." :)

    >+ Rozpocząłem działalność w lutym br i 30 września złożyłem zawiadomienie
    >+ o wyborze metody kasowej. Czy jestem kasowy czy nie?

    A mogłbyś zajrzeć do ustawy o VAT i sprawdzić czy art.26.1.
    przypadkiem nie zrównuje w prawach do "kasowości":
    1. Małych podatników z art. 4.17a
    2. Rozpoczynających DG, "którzy w proporcji..."

    ??
    -:O !

    >+ Pozdrawiam,
    >+ Krzysiek
    (jak rozumiem niemały podatnik :))

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (polecający całość ustawy, leży i marnuje się np. tu:
    http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&ak
    t_id=p1
    !)

  • 4. Data: 2002-10-31 18:31:55
    Od: KX <k...@k...prv.pl>

    Dnia 2002-10-30 23:35, bromden napisał:

> [...]
    > wiec zdanie "wartość ... nie przekroczyła ... kwoty
    > 800.000 euro" nie jest prawdziwe
    >
    > to chyba wyjatkowe zdarzenie, ze us zastosowal

    Będę się czepiał :)
    W ustawie jest:
    "u którego wartość sprzedaży [...] *nie przekroczyła* w poprzednim roku
    podatkowym [...] 800 000 euro"

    W logice (tradycyjnej a nie postmodernistycznej) zdanie może przyjąć
    jedną z dwóch wartości: prawda lub fałsz.
    Moim zdaniem jest tak:
    NOT (wartosc > 800 tys.) = X
    wartosc = NULL
    NULL > 800 tys. = FALSE
    NOT FALSE = TRUE
    X = TRUE

    Z tego wynika że jednak jestem mały [nie ma się z czego śmiać :)]
    Bałbym się jednak przedstawić ten wywód w US.

    Pozdr,
    Krzysiek

    --
    KX
    k...@k...prv.pl

  • 5. Data: 2002-10-31 19:33:06
    Od: bromden <b...@g...pl>

    rozszerzenie logiki, a nawet arytmetyki,
    o NULL to nie nowosc, ale trzeba byc konsekwentnym,
    skad to wziales?!?

    > NULL > 800 tys. = FALSE

    rownie dobrze moze byc TRUE,
    juz predzej (logiczniej):

    NULL > 800 tys. = NULL

    wtedy
    NOT NULL = NULL
    NULL != TRUE => X != TRUE

  • 6. Data: 2002-10-31 21:49:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Oct 2002, KX wrote:

    >+ Dnia 2002-10-30 23:35, bromden napisał:
    [...]
> [...]
    >+ > scisle rzecz biorac,
    >+ > jezeli nie prowadziles dzialalnosci w poprzednim roku,
    >+ > to twoj obrot jest nieokreslony, a nie zero,
    [...oczywiście zgoda...]
    >+ Będę się czepiał :)
    >+ W ustawie jest:
    >+ "u którego wartość sprzedaży [...] *nie przekroczyła* w poprzednim roku
    >+ podatkowym [...] 800 000 euro"

    Przy braku sprzedaży nie ma wartości, jednak :]
    Mało tego - podatnika *też* nie było, licząc proporcjonalnie
    (jak ustawa o VAT nakazuje !), przyjmując twoją argumentację
    należałoby wyznaczyć VAT/dni: 0/0.
    Starożytni mieli takie kłopoty z dzieleniem że profilaktycznie
    odmawiali "0" właściwości liczby ;)

    >+ W logice (tradycyjnej a nie postmodernistycznej) zdanie może przyjąć
    >+ jedną z dwóch wartości: prawda lub fałsz.

    Tia... To tak jak z odpowiedzią na pytanie: "czy bijesz żonę" ;)
    [...]
    >+ Z tego wynika że jednak jestem mały [nie ma się z czego śmiać :)]

    Nie, z tego wynika że unikając logiki trójwartościowej
    wpakowałeś się w wartości nieoznaczone :), czyli
    postmodernistyczny brak logiki.

    >+ Bałbym się jednak przedstawić ten wywód w US.

    Wyjątkowo się z tobą zgodzę :) !
    Wolałbym nie być tym petentem co przyjdzie *po*
    takim wywodzie ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-11-04 08:00:35
    Od: "Radek S." <r...@i...pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > rozszerzenie logiki, a nawet arytmetyki,
    > o NULL to nie nowosc, ale trzeba byc konsekwentnym,
    > skad to wziales?!?

    > rownie dobrze moze byc TRUE,
    > juz predzej (logiczniej):

    NULL to jest wartość nieokreślona, nie moze wystepowac w wyrazeniach
    logicznych!

    R.

  • 8. Data: 2002-11-04 09:06:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Nov 2002, Radek S. wrote:

> [...]
    >+ > rozszerzenie logiki, a nawet arytmetyki,
    >+ > o NULL to nie nowosc, ale trzeba byc konsekwentnym, [...]

    No dobrze...

    >+ nie moze wystepowac w wyrazeniach logicznych!

    Jeśli jest to *wartość* to może wystąpić i nic nie
    poradzisz: równie dobrze możesz wymagać żeby w wyrażeniu
    x/(y-z) "y" miało być różna od "z" - a co, jeśli
    *jest* równe ?
    To nie wystąpienie "y=z" jest niemożliwe, to wyrażenie
    wynikowe staje się nieliczbą !
    IMO jak najbardziej niesłusznie wyciąłeś z cytatu prawidłowy
    wniosek brombdena: wstawienie do wyrażenia wartości nieokreślonej
    daje spore szanse że wynik jest nieokreślony: tyle i tylko
    tyle: wynikiem (NULL>8000000) jest NULL i do gry wchodzi artykuł
    szósty :), ponieważ czasami pomimo NULL wynik jest określony:
    tu konkretnie (NULL OR TRUE) będzie TRUE, a na chłopski rozum
    to "po dopisaniu bredni do prawdy coś będzie prawdziwe" (niekoniecznie
    wszystko !) - IMO.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-11-04 10:02:13
    Od: bromden <b...@g...pl>

    jezeli wartosc nieokreslona sie pojawia,
    to trzeba zdefiniowac uzyteczna logike, ktora poradzi
    sobie z ta wartoscia,
    zrobiono to juz dawno w relacyjnych bazach danych,
    tam jest NULL i trzeba bylo cos z tym zrobic

  • 10. Data: 2002-11-04 12:30:22
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"[...]

    > Przy braku sprzedaży nie ma wartości, jednak :]

    Logike trzeba jednak umiec stosowac. Nawet te klasyczna.
    Cytowane zdanie mozna rozumiec
    jesli wystapila sprzedaz i jej wartosc jest mniejsza od...

    Intencja ustawodawcy bylo stworzenie grupy "alych podatnikow", ktorzy
    potrafia wykazac,
    ze sa mali. Jak zwykle nie zrobiono tego precyzyjnie.

    Tak, ale najpierw wypowiedz trzeba przeksztalcic w "zdania".

    > Tia... To tak jak z odpowiedzią na pytanie: "czy bijesz żonę" ;)

    Nie.

    Pytanie brzmi "czy przestanie Pan wreszcie bic swa zone".

    Co ma niebijacy zony delikwent odpowiedziec - z nie - prawda ?

    > [...]

    Jesli niepotrafi Pan ykazac ze jest "maly" to moze pan nie jest ?