  • Data: 2003-05-07 22:44:40
    Temat: Re: Moment sprzedazy przy wysylce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 May 2003, BaLab wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > >+ Wogóle zacznijmy od tego, że sama idea refakturowania opiera się na
    [...]
    >+ > Sprzeciw.
    [...]
    >+ > Mam gdzieś wyroki, zarówno NSA["skład siedmiu"] jak i SN -
    >+ > które jednoznacznie dokonują wykładni o dopuszczalności
    >+ > refakturowania,
    >+
    >+ Wiem, czytałem. I o ile mam w dużym poważaniu nasze polskie Sądy, o tyle
    >+ praktykę polegającą na tak głębokich interpretacjach prawa uważam za
    >+ nieszczęśliwą, tj. wolałbym móc to przeczytać w ustawie, a nie w XVII wyroku
    >+ do sprawy sprzed lat.

    To się zgadza. Ja protestowałem wyłącznie wobec zdania że "to są
    pisma różnych podsekretarzy departamentów Ministerstwa Finansów" :)
    [...]
    >+ No, zwłaszcza, gdy inny skład za jakiś czas wyda sprzeczne orzeczenie :-/.

    Pewnie ustawy zmienią się szybciej, to i podstawa będzie :[

> [...]
    [...]
    >+ > To się zgadza, dlatego z braku faktur VAT od PP koncepcja mi
    >+ > się nie podoba :[
    >+ > O ile pamiętam było kilka razy na grupie - zdaje się że na
    >+ > ogół opinie były w kierunku "trudno, doliczyć VAT".
    >+
    >+ Ale jeśli na fakturze jest ŹLE okreslona stawka VAT, to nabywca musi to
    >+ skorygować i nie może sobie tego odliczyć! Dlatego jak już to nie należy pod
    >+ żadnym pozorem wpisywać "Usługi pocztowe", 100 zł netto, 22 zł VAT, tylko

    Dokładniej - uwaga "doliczyć VAT" była w znaczeniu "do usługi jako
    całości". Za wyjątkiem refakturowania VAT AFAIK nalicza się do
    usługi traktowanej jako całość - w końcu murarz liczy 7% niezależnie
    od faktu że dojazd wliczony w KUP "kosztował go" 22% (w odróżnieniu
    od ew. sprzedawanych towarów pt. "cegły, papa, siatka" które mogą
    być sprzedawane z różnymi stawkami, znaczy: takimi jak ma dany
    towar a nie "usługa budowlana").
    Wyrażając się ściślej powinienem był napisać: "sugerowano
    doliczyć 22% VAT do usługi wypisanej jako jedna pozycja na f-rze" :)

    pozdrowienia, Gotfryd