  • 1. Data: 2003-12-05 18:56:46
    Temat: Musowy VAT repeat
    Od: "Renos" <r...@o...pl>

    Witam!

    Pisze ponownie poniewaz nie widze odpowiedzi na mojego posta, lub zostaly
    usuniete z serwera.

    Pytanie jest nastepujace

    co sie dzieje i jak to zrobic jesli 2-3 miesiace przed koncem roku
    powinienem przejsc na VAT i tego nie robie? Czy jest to konieczne zwazywszy
    ze to prawie koniec roku wiecej klopotow niz pozytku :)) przynajmniej dla
    mnie. Jest jakas mozliwosc aby tego uniknac?

    Pozdrawiam

    PS. Jestem na ryczalcie.

  • 2. Data: 2003-12-05 19:48:51
    Temat: Re: Musowy VAT repeat
    Od: "PiracyOEM" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Renos" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze to prawie koniec roku wiecej klopotow niz pozytku :)) przynajmniej dla
    > mnie. Jest jakas mozliwosc aby tego uniknac?

    Odpowiedz na to pytanie jest pare postow nizej. Prosze poszukac.

  • 3. Data: 2003-12-05 19:53:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    >
    > co sie dzieje i jak to zrobic jesli 2-3 miesiace przed koncem roku
    > powinienem przejsc na VAT i tego nie robie?

    Rozumiem, że zachodzi wypadek określony w art 14.3.
    Czy tego chcesz czy nie podatnikiem i tak się stajesz.
    Jeśli zatem nie będziesz wypełniał nałożonych
    przez ustawę wymagań (rejestracja, deklaracje, zapłata itp)
    to sankcji i kar znajdzie się trochę, choćby z art 27

    Czy jest to konieczne zwazywszy
    > ze to prawie koniec roku wiecej klopotow niz pozytku :))
    przynajmniej dla
    > mnie.

    A jaka jest różnica w "kłopotach i pożytku"
    gdy wejście w VAT następuje z końcem roku
    a nie z początkiem czy środkiem roku???

    Jest jakas mozliwosc aby tego uniknac?

    Nie przekraczać obrotu.

    > PS. Jestem na ryczalcie.

    To akurat nie ma związku.

  • 4. Data: 2003-12-05 21:03:45
    Od: "Santos" <w...@i...pl>

    Jeżeli nie przekroczyłeś już progu , a nie chcesz być vatowcem w przyszłym
    roku , to zawieś działalność lub nie wykazuj przychodów . Innego wyjścia nie
    ma .Chyba , że chcesz mieć problemy . Jeżeli przekroczyłeś próg , to SZYBKO
    załatwiaj formalności , bo kłopoty potem są duże .

  • 5. Data: 2003-12-08 11:29:10
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Renos wrote:

> [...]
    >
    > co sie dzieje i jak to zrobic jesli 2-3 miesiace przed koncem roku
    > powinienem przejsc na VAT i tego nie robie?

    To czy tracisz podmiotowe zwolnienie czy nie niejest zalezne od twych uczuc,
    lecz czynow. Jesli przekroczysz obrot to JESTES czy chcesz czy nie chcesz
    "VAT-manem". I nie ma przepros...

    > Czy jest to konieczne
    > zwazywszy ze to prawie koniec roku wiecej klopotow niz pozytku :))
    > przynajmniej dla mnie. Jest jakas mozliwosc aby tego uniknac?

    Koledzy pisali - zwin interes... chocby do konca roku
    Zreszta jesli masz tak maly obrot to i tak nie
    mozesz sie z tego utrzymac...

    Boguslaw