  • 1. Data: 2003-12-05 19:37:14
    Temat: przedstawicielstwo firmy zagranicznej
    Od: "magda" <m...@t...pl>

    witam,
    zdaje sobie sprawe,ze grupa poswiecona jest glownie dzialalnosci
    gospodarczej,ale mam cicha nadzieje,ze ktos mi pomoze..
    Moze ktos z Panstwa wie,jakie zasady obowiazuja przy prowadzeniu ksiag dla
    przedstawicielstwa firmy zagranicznej?
    Gdzie moge znalezc wyczerpujace informacje?
    Bardzo mi zalezy na kazdej wskazowce.
    magda

  • 2. Data: 2003-12-06 15:29:11
    Temat: Re: przedstawicielstwo firmy zagranicznej
    Od: "magda" <m...@t...pl>

    Użytkownik "magda" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przedstawicielstwa firmy zagranicznej?
    > Gdzie moge znalezc wyczerpujace informacje?
    poniewaz nikt nic nie odpisal:(-uscisle.Takie przedstawicielstwo nie moze
    osiagac przychodu,generuje tylko koszty,nie ma tez VATu. Jest to tzw
    dzialalnosc marketingowa dla spolki matki.Teraz ktos mi poleci jakies
    linki,gdzie sie dowiem,czegos wiecej???Pomocy..
    Chodzi mi o podatek,ktorego nie ma,bo nie ma przychodow.Sklada sie jakies
    deklaracje (oprocz ZUS i PIT4,bo to wiem)? Jak wyglada bilans takich spolek.
    Sa jakies ustawy to regulujace?

  • 3. Data: 2003-12-06 18:23:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    jakies
    > deklaracje (oprocz ZUS i PIT4,bo to wiem)? Jak wyglada bilans takich

    Zajrzyj do ustawy o działalności gosp.
    Jest tam cały rozdział o przedstawicielstwach
    zagranicznych podmiotów.
    O ile mnie pamięć nie myli obowiązuje ich normalny
    wpis do rejestru i dotyczą ich
    przepisy ustawy o rachunkowości,
    jakieś zezwolenia itp.
    Brak przychodów nie zwalnia
    z rozliczeń VAT, dochodowego itp

  • 4. Data: 2003-12-06 20:41:12
    Od: "magda" <m...@t...pl>

> [...]
    > Jest tam cały rozdział o przedstawicielstwach
    > zagranicznych podmiotów.
    > O ile mnie pamięć nie myli obowiązuje ich normalny
    ale jakie tu sa rozliczenia VAT,jak jest tylko naliczony,jaki podatek
    dochodowy od osob prawnych jak nie ma przychodu?

  • 5. Data: 2003-12-06 20:56:15
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    zajrzyj do ustawy o podatku doch. od osób prawnych. na pewno któryś artykuł
    na początku a potem chyba art 21. Przepraszam ale nie mam ustawy przed sobą.
    troszkę rozjaśni Ci się w sprawie podatków np. od odsetek na rachunku
    bankowym, normalnie są przychodem itd, ale w przypadku przedstawicielstwa
    podatek pobiera i odprowadza bank, Ty powinnaś dostać od banku zdaje się
    kopię CIT 10 i IFT-2. Musisz mieć NIP. A w ogóle może warto wystąpić w kraju
    mocodawcy o certyfikat /patrz uopdop/, to troszkę ułatwiłoby pracę np.
    bankom i innym którzy będą musieli za Ciebie płacoić podatki. Pozdrawiam,
    życzę powodzenia i przeprasza,że więcej nie mogę pomóc, ale moja wiedza w
    tym temacie nie jestgruntowna.

  • 6. Data: 2003-12-06 22:00:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > ale jakie tu sa rozliczenia VAT,jak jest tylko naliczony,jaki
    podatek
    > dochodowy od osob prawnych jak nie ma przychodu?

    Jak jest zarejestrowane to przedstawicielstwo?
    Jaka forma prawna?
    Przeczytałaś te artykuły z PDG?
    Nie znam się na rachunkowości, ani na updop,
    ale tak z ciekawości zapytam skąd przedstawicielstwo
    bierze środki na PIT4 i ZUS.
    Być może te wpływy należy wg jakiejś zawiłej interpretacji
    (tak tylko wzorem Gotfryda dywaguję) uznawać za przychody?
    Poza tym vat naliczony też trzeba rozliczać.
    A poza tym w obu chyba ustawach mówi się
    o ustalaniu przychodu lub straty, więc to Was też dotyczy.

  • 7. Data: 2003-12-06 22:37:08
    Od: "magda" <m...@t...pl>

> [...]
    > Poza tym vat naliczony też trzeba rozliczać.
    > A poza tym w obu chyba ustawach mówi się
    > o ustalaniu przychodu lub straty, więc to Was też dotyczy.
    ja tam nie pracuje,ale byc moze bede.Jedynym przychodem sa odsetki od
    srodkow na rachunku. Zasielnia na pensje i zus i inne wydatki daje firma
    "matka".Przejrze dokladnie ustawie,moze mi sie rozjasni.Dziekuje Wam obu za
    jakiekolwiek zainteresowanie.
    pozdr
    magda