  • 11. Data: 2004-04-26 06:54:53
    Temat: Re: NIP "PL" i co dalej ;-) ?
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/25/2004 6:34 PM, Magdalena wrote:
    > "Paszczak" <s...@h...pl> wrote in message

    [....]

    > wczoraj byłam na szkoleniu z nowego VAT i "pracownik aparatu skarbowego"
    > powiedział, że zdrowy rozsądek mówi, że można posługiwać się numerem PL
    > również w transakcjach krajowych.

    Per analogiam dla urzędnika Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nie
    jest tym samym, co Sp. z o.o. - nie zdziwiłbym się, gdyby lokalnie
    interpretowano, że kontrahent wewnątrzunijny ma dwa numery identyfikacji
    podatkowej: "PL" i zwykły - skoro ten pierwszy można mu "zabrać" decyzją
    urzędnika i pozostawić drugi, to są to dwa różne numery :-)

    Pzdr: Catbert

  • 12. Data: 2004-04-26 09:29:57
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Catbert <v...@w...pl> wrote:
> [...]
    > podatkowej: "PL" i zwykły - skoro ten pierwszy można mu "zabrać" decyzją
    > urzędnika i pozostawić drugi, to są to dwa różne numery :-)

    Uhm. Widziałem na stronach MF decyzję jakiegoś 'organu skarbowego', że
    NIP zapisany xxx-xxx-xx-xx to to samo, co NIP zapisany xxx-xx-xx-xxx
    (cyferki oczywiście te same). Uzasadnienie na półtorej strony. Nie
    dziwię się psychozom podatników.

    P.

  • 13. Data: 2004-04-27 08:46:47
    Od: "Kurka" <n...@n...pl>

    > Z tego wynika, ze przy obrocie wewnatrzwspolnotowym ma byc PLxxxxxxxxxx. I
    > to jest oczywiste. Ale czy moge krajowym kontrahentom wystawiac fakture z
    > PLxxxxxxxxxx?

    Przy okazji skladania VAT-UE pytalam rowniez o to i mial Pani poinformowala
    mnie, ze PLxxxxxxxxxx stosujemy wylacznie do obrotu wewnatrzwspolnotowego.
    Ale ja juz sama nie wiem czy wierzyc urzednikom tylko "na slowo";-)
    Pozdrawiam
    Kurka

  • 14. Data: 2004-04-27 10:54:28
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Kurka <n...@n...pl> wrote:
    > Ale ja juz sama nie wiem czy wierzyc urzednikom tylko "na slowo";-)

    Jak nauczylo doswiadczenie - nie :)

    P.

  • 15. Data: 2004-04-27 13:58:14
    Od: Jola<J...@s...de>

    Bedac firma w kraju UE nr VAT UE winien byc (w jakim terminie numer
    ten bedzie obowiazkowo podany jako nadruk na kazdym dokumencie)
    poslugujemy sie wylacznie tym numerem.

    -> http://usenet.pomocprawna.info