  • 1. Data: 2004-04-23 05:46:35
    Temat: Delegacje
    Od: "Kubusia" <s...@l...com.pl>

    Witam,

    Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą może na siebie wystawić
    delegacje służbowe i doliczyć diety, ryczałt za nocleg lub faktury za usługi
    gastronomiczmne i hotel??

    Pozdrawiam
    Ania
    (KPiR, VAT, memoriał)

  • 2. Data: 2004-04-23 06:31:19
    Temat: Re: Delegacje
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kubusia napisał:
    > Witam,
    >
    > Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą może na siebie wystawić
    > delegacje służbowe

    Może

    > i doliczyć diety,

    Może, wg. stawek jak dla pracownika

    > ryczałt za nocleg

    Nie, rozliczanie kosztów noclegów tylko na podstawie rachunku/faktury

    > lub faktury za usługi gastronomiczmne

    Nie może. Chyba że to np. spotkanie z kontrahentem wtedy koszty
    reprezentacji (limitowane)

    > i hotel??

    A to owszem. Bo nie ma ryczałtu za noclegi.
    Oczywiście VATu od usług hotelowych nie odlicza się.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-04-23 07:41:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2004, Kubusia wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą może na siebie wystawić
    >+ delegacje służbowe

    "a czemu by nie" :)

    >+ i doliczyć diety,

    Tak, rozporządzenie ministra "od socjalu"...

    >+ ryczałt za nocleg

    ...żadnych innych ryczałtów... (za "dojazdy" też nie, ale bilety
    tramwajowe/autobusowe wliczam :))

    >+ lub faktury za usługi gastronomiczmne

    ...wyżywienie to twoja sprawa, ew. RiR (ale *z kontrahentem*,
    a nie polegające na samodzielnej konsumpcji) w ramach
    limitu nie licząc

    >+ i hotel??

    ...łoczywiście, pamiętając iż od usług turustycznych nie przysługuje
    odliczeń VAT (czyli brutto w KUP).

    Zasady uznawania za KUP kosztów dojazdu (sam też ujmuję "w delegacji")
    wynikają z zasad dotyczących tych kosztów: jak samochód to zależy
    czy "firmowy" czy "kilomentrówka", jak bilet - to jeśli ponad
    50 km wolno odliczyć VAT (ale wolno również "wrzucić brutto" bo
    w przepisie jest "może" !) o ile dopilnowało się żeby przewoźnik
    przywalił pieczątkę z NIPem a ów VAT jest na bilecie wykazany...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-04-23 07:44:59
    Temat: Re: OT: Delegacje
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Hm... z nagłówków wynika iż Maddy odpowiedziała 4 minuty 10
    > sekund przed pytaniem Kubusi :) (a post dopiero teraz mi
    > się pojawił, co rzecz jasna jest "w normie" ale... długo
    > jakoś ?)
    > :)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (czas z PCta, ściany, komórki i 1 PR - bo naręczny zegarek
    > się zepsuł :))

    Hmm... u mnie 9:42 a twój post z 10:08 ;-)

    Piszesz z przyszłości?
    Mam czas zgodny (+- minuta) z radiowym ;-)

    Zresztą Kubusia zadała to samo pytanie dwa razy ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-04-23 08:08:16
    Temat: OT: Delegacje
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

  • 6. Data: 2004-04-23 09:29:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2004, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Piszesz z przyszłości?
    >+ Mam czas zgodny (+- minuta) z radiowym ;-)

    Heh... cóż... jeden z zegarków pokazywał co do minuty...inną godzinę :>

    >+ Zresztą Kubusia zadała to samo pytanie dwa razy ;-)

    ...ale references jest do tego postu którego nie wyciąłem (duplikaty
    czasami wycinam) :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-04-23 10:21:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Friday, April 23, 2004, 10:08:16 AM, you wrote:

> [...]
    > sekund przed pytaniem Kubusi :) (a post dopiero teraz mi
    > się pojawił, co rzecz jasna jest "w normie" ale... długo

    A jeszcze tak niedawno, z okazji takich cudów, od razu wiązki chrustu
    układano w charakterystyczny kształt...

    NMSP ;-)

    --
    Best regards,