  • Data: 2005-12-23 04:21:27
    Temat: Re: NIP - REGON - pierwsza praca?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    z...@g...pl wrote:

    > 1. czy zamiast szefa może to być dowolna osoba np: kolega , albo ojciec -
    > oczywiści posiadający NIP i czy może po prostu przyjść do US i oddać (on albo
    > ja osobiście)?
    Nie.
    Musi to być firma. Teoretycznie.
    W praktyce wypełnij to sam, tylko na kopercie powiedz szefowi, zeby
    walnał pieczątkę firmy i wrzuć do skrzynki.
    Chodzi o to, że o nip wystepuje twój pierwszy pracodawca, zleceniodawca.
    W praktyce znajdzie się tysiąc powodów dla których potrzebny ci jest nip
    mimo, że nie masz pierwszej pracy. Np. zarobiłeś coś za granicą i
    powinieneś zapłacić pdoatek od tego w Polsce.
    Dlatego też jak wyslesz nip-3 samodzielnie, to albo US machnie na to
    ręką i nip ci nada, albo jak będą bardzo służbowi to dostaniesz pisemko
    żebyś przyszedł i wyjasnił po co ci nip.

    > 2. jeżeli nie to czy jak dostane zlecenie z innej formy to mam jakoś to
    > aktualizować (bez sensu????)

    O nip się wystepuje tylko raz i robi to pierwsza firma.
    Potem pamiętaj tylko o tym, że zmiana adresu, numeru dowodu i innych
    danych, ktore podałes na nip-3 wymaga powtórnego złożenia druku nip-3 z
    tym, że wówczas zamiast zaznaczać zgłoszenie identyfikacyjne zaznaczasz
    opcję zgłoszenie akutalizacyjne.

    Tyle.