    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: NIP-UE - ile to kosztuje i z czym sie to je?
    Date: Tue, 09 May 2006 21:31:37 +0200

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Ciekawi mnie, jak wyglada NIP-UE z perspektywy malej, jednoosobowej firmy.
    >
    > Ile kosztuje wyrobienie europejskiego NIPu (pieniedzy, i czasu w
    > urzedzie)?

    Wypełnienie druku - 5 minut.
    Złożenie - 30 sekund plus kolejka w urzędzie plus dojazd do urzędu.
    Koszty - ja masz blisko i pójdziesz pieszo to żadne, jak masz dalej to
    dojazd.

    > Czy taki NIP-UE jest jakos ograniczony czasowo, czy jest "dozywotni"?

    Jak prowadzisz obrót wewnątrzwspólnotowy to jest dożywotni.
    Jak nie to zdaje się wykreślają po roku bezczynności (bym musiała sprawdzić
    dokładnie, nie mam ustawy pod ręką) ale wtedy wystarczy zgłosić się
    ponownie

    > Czy rozliczajac sie pod koniec roku z US, wiaze sie to z dodatkowa
    > iloscia papierkowej roboty (zakladajac, ze "europejskich faktur" sa 2-3
    > sztuki)?

    Raz na kwartał deklaracja VAT-UE - z jakim podatnkiem UE jakie transkcje i
    za jaką łączną kwotę.

    Maddy

    --
    Maddy