    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: NIP bez kresek.
    Date: Wed, 28 Jan 2009 00:57:04 +0000 (UTC)
    Sender: Piotr Kaczmarzyk <p...@a...connecta.pl>

    s...@a...pl wrote:

    > Jaką wadą, skoro w rozporządzeniu nie ma nic o kreskach, w samych formularzach w
    > jednych jest pole na kreski, w innych nie. W ustawie o nip nie ma też nic o
    > kreskach. Dostajesz jakieś pismo z US, w jednym są kreski, w innym nie... Panier
    > o nadaniu NIP mam z kreskami, potwierdzenie VAT nie wiedzieć czemu bez. To jaki
    > mam poprawny NIP? :)

    NIP to jest _Numer_ Identyfikacji Podatkowej.

    sjp.pwn.pl: "Numer
    1. liczba umieszczana na czymś lub na kimś, oznaczająca kolejne miejsce
    rzeczy lub osoby, określająca wielkość, rozmiar, gatunek czegoś itp."

    "Liczba
    1. podstawowe pojęcie matematyczne, którego treścią jest wynik liczenia,
    wyrażane najczęściej za pomocą cyfr"

    ('najczęściej za pomocą cyfr' - bo np. liczba szesnastkowa będzie wyrażana
    również za pomocą liter)

    Tak więc NIP z definicji jest liczbą składającą się z cyfr. A myślniki,
    spacje, podkreślniki i kratki są tylko pomocą w czytaniu / pisaniu /
    zapamiętywaniu.

    P.