  • 1. Data: 2018-01-16 12:34:54
    Temat: Na obrazku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/lodz/przekret-w
    -pabianicach-artysta-malowal-przedsiebiorca-kupil-ob
    razy-za-ponad-2-mld/yqprz24

    "Dwa miliardy 168 milionów złotych miał zarobić na sprzedaży
    dwudziestu obrazów młody artysta (31 l.) z Pabianic. Sprzedał je
    27-letniemu właścicielowi sklepu mięsnego w tym samym mieście. Sprawa
    wyszła na jaw, bo młodszy z panów zażądał zwrotu podatku VAT w kwocie
    160 mln zł! Transakcją zajęli się pracownicy i funkcjonariusze z
    Łódzkiego Urzędu Celno-Skarbowego, a potem prokuratura.

    Młody przedsiębiorca, właściciel sklepu mięsnego, postanowił się zająć
    handlem dziełami sztuki. - Zamówił dwadzieścia obrazów u mężczyzny,
    który zajmował się wcześniej blacharstwem i dekarstwem, był
    wielokrotnie karany, za rozboje, pobicie, kradzież. Wyszedł z
    więzienia wiosną ubiegłego roku. Swoją działalność rozszerzył o
    projekty natury artystycznej i literackiej - mówi prok. Krzysztof
    Kopania z Prokuratury Okręgowej w Łodzi.

    Strony zawarły między sobą umowę przedwstępną, transakcję
    zabezpieczyli wekslem poświadczonym notarialnie.
    Nabywca obrazy wystawił potem na aukcji internetowej po 300 mln zł
    każdy.
    To suma zawrotna. Za takie pieniądze sprzedaje się na aukcjach dzieła
    najznamienitszych światowych artystów.

    Czy 27-latek chciał coś rzeczywiście sprzedać?
    Na pewno poszedł do Urzędu Skarbowego, by odzyskać rzekomo wpłacony
    VAT - 160 mln zł.
    Artysta także złożył deklarację w ,,Skarbówce", tyle że podatku od
    miliardowej transakcji nie uiścił. "

    Przekret z bardzo krotkimi nozkami ? Zgarnac zwrot i sp* ?

    Czy jest jakas ulga w VAT dla artystow ?

    Bo czy mi sie wydaje, czy tu teoretycznie panstwo nie bedzie stratne
    ... o ile artysta zaplaci.
    A moze to wstep do dalszego przekretu mial byc ?

    Czy tak sie te luki vat tworzy - jeden przekret i sp* ?

    J.

  • 2. Data: 2018-01-16 21:30:11
    Temat: Re: Na obrazku
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Czy tak sie te luki vat tworzy - jeden przekret i sp* ?

    Kiedyś czytałem o USA.
    Jak do władzy doszedł Regan to zrobił WIELKĄ reformę podatkową.
    Potem ludzie którzy tworzyli ten system zostali zatrudnieni przez biznes.
    I potem dochodziło do różnych patologii.
    Np.:
    Firma zatrudniająca 535 pracowników w stanie Minesota w roku 1983 jest zwolniona z
    podatków.

    Tutaj był/jest za duży przemiał kasy żeby to nie może być przypadek

  • 3. Data: 2018-01-16 23:25:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-16 o 21:30, Bolko pisze:

> [...]
    podatków.

    > Tutaj był/jest za duży przemiał kasy żeby to nie może być przypadek

    Zupełnie jaku nas. Niejaki Witold Modzelewski, twórca podstaw VAT w
    Polsce, kosi niezłą kasę jako doradca podatkowy :DDD

    --
    Pete

  • 4. Data: 2018-01-23 19:43:03
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Luka w wacie 152 mld w UE
    https://ec.europa.eu/poland/news/170928_VAT_pl
    Wielkość rynku narkotyków powiedzmy 30 mld w UE (strona 9)
    http://www.emcdda.europa.eu/system/files/publication
    s/2374/EU%20Drug%20Markets_Strategic%20Overview%20PL
    _web.pdf