  • 1. Data: 2011-05-03 17:06:22
    Temat: Najem 2 mieszkań a ryczałt 8,5%
    Od: Michał <m...@g...com>

    Witam

    Sytuacja jest taka:

    Moja Mama wynajmuje mieszkanie (kawalerkę) za 800 zl od 2009 roku.
    Od tego płaci ryczałt 8.5%. Teraz od lipca 2011 chce wynająć 2
    mieszkanie (3 pokoje) za 1000 zł miesięcznie. W tym mieszkaniu jest
    zameldowana i przeprowadza się do siostry. Czy może rozliczyć oba
    mieszkania jako ryczałt? Jest limit mieszkań Obił mi się o uszy
    termin najem okazjonalny ale nie wiem czy ma zastosowanie. a limity
    kwotowe? Mama mówiła o 4000 Euro.

    Dzięki za wyjaśnienie i przepraszam jeśli dubluje temat (nie znalazłem
    w google)

    Michał

  • 2. Data: 2011-05-03 18:12:23
    Temat: Re: Najem 2 mieszkań a ryczałt 8,5%
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Obił mi się o uszy
    termin najem okazjonalny ale nie wiem czy ma zastosowanie. a limity
    kwotowe? Mama mówiła o 4000 Euro.

    limit 4kE obowiązywał jako próg po przekroczeniu którego z 8,5% ryczałtu
    robiło się 19%. Teraz bez względu na dochód z najmu ryczałt wynosi 8,5%.

    Bogdan

  • 3. Data: 2011-05-03 18:53:51
    Od: Michał <m...@g...com>

    On 3 Maj, 19:12, "Bogdan" <b...@p...onet.pl> wrote:

    > limit 4kE obowiązywał jako próg po przekroczeniu którego z 8,5% ryczałtu
    > robiło się 19%. Teraz bez względu na dochód z najmu ryczałt wynosi 8,5%.
    >
    > Bogdan

    Dzięki, czyli limit kwotowy już nie istnieje.
    A ilość mieszkań nie ma znaczenia? Jak mam 10 czy 100 mieszkań też
    mogę rozliczać na ryczałcie?

    Michał

  • 4. Data: 2011-05-03 19:08:52
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Dzięki, czyli limit kwotowy już nie istnieje.
    A ilość mieszkań nie ma znaczenia? Jak mam 10 czy 100 mieszkań też
    mogę rozliczać na ryczałcie?

    Michał

    Przy "masówce" trzeba sprawdzić VAT i ew DG. Dwa mieszkania to jeszcze nie
    masówka.

    Bogdan

  • 5. Data: 2011-05-04 12:05:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 May 2011, Bogdan wrote:

    > Przy "masówce" trzeba sprawdzić VAT

    Na cele mieszkalne jest zwolnienie przedmiotowe.
    Ale rzecz jasna trzeba pilnować, na jaki cel mieszkanie jest
    wykorzystywane (tak, to problem wynajmującego - właściciela!)
    i prowadzić co najmniej uproszczoną ewidencję VAT jeśli
    "niemieszkaniowo" (i nie przekracza limitu).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-05-07 10:10:31
    Od: " ąćęłń" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Było, nawet jakieś orzeczenie sądu całkiem niedawno (Rzepa? GP?), gostek miał
    kilkanaście mieszkań.
    Przy czym "niewiele lokali" lub "dużo lokali" to uznaniowe jest.
    Podobnie jak "działalność częstotliwa" ;-)

    -----