  • 1. Data: 2011-05-03 15:13:38
    Temat: prawoo autorskie - czas ochrony
    Od: "fart" <a...@u...wp.pl>

    Dzień dobry

    Chciałem posłużyć się utworami muzycznymi sprzed 50 lat, jako tłem do
    projektu.

    Do tej pory wydawało mi się, że utwory muzyczne są objęte ochroną do 50 lat.
    Czy się coś zmieniło, czy ja źle odczytuję, że teraz ochrona praw autorskich
    obejmuje 70 lat?

    Innymi słowy, czy utwór muzyczny mogę sobie publikować i chyba w ten sposób
    czerpać korzyści po 50, czy po 70 latach bez obaw o łamanie praw autorskich?

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2011-05-03 18:04:02
    Temat: Re: prawoo autorskie - czas ochrony
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 3 May 2011 17:13:38 +0200, "fart" <a...@u...wp.pl> wrote:

    >Innymi słowy, czy utwór muzyczny mogę sobie publikować i chyba w ten sposób
    >czerpać korzyści po 50, czy po 70 latach bez obaw o łamanie praw autorskich?

    są różne prawa: kompozytora i wykonawcy. Generalnie: 70 lat od śmierci
    autora.

    Jest takie fajne święto: Dzień Domeny Publicznej
    http://domenapubliczna.org/
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski