  • 1. Data: 2003-01-06 16:33:30
    Temat: Najem lokali - Pomozcie!!!
    Od: "Almanah" <a...@p...fm>

    Szanowni grupowicze:
    1)Czy najem prywatnego budynku czy jest dzialalnoscia gospodarcza?
    2)Czy w przypadku wielu wspolwlascicieli nieruchomosci i wielu najemcow
    rozliczanie przychodow i kosztow (oraz wplat podatku dochodowego i VAT do
    urzedu)moze byc prowadzone przez jednego wspolwlasciciela upowaznionego
    notarialnie przez pozostale osoby?
    Jakie sa podstawy prawne.
    Bede niezmiernie wdzieczny za pomoc!!!

    Pozdrawiam,
    Almanah

  • 2. Data: 2003-01-06 18:55:57
    Temat: Re: Najem lokali - Pomozcie!!!
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Almanah <a...@p...fm> wrote:
    > Szanowni grupowicze:
    > 1)Czy najem prywatnego budynku czy jest dzialalnoscia gospodarcza?

    Jaki budynek?

> [...]
    > dochodowego i VAT do urzedu)moze byc prowadzone przez jednego
    > wspolwlasciciela upowaznionego notarialnie przez pozostale osoby?

    Jak piszesz Vat to domyślam się że jest to budynek "przemysłowy"

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-01-06 20:17:13
    Od: "Almanah" <a...@p...fm>

    > Jaki budynek?

    > Jak piszesz Vat to domyślam się że jest to budynek "przemysłowy"

    Jest to biurowiec i wynajmowany jest z takim przeznaczeniem.

    Almanah

  • 4. Data: 2003-01-06 20:45:10
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Almanah <a...@p...fm> wrote:
    > Jest to biurowiec i wynajmowany jest z takim przeznaczeniem.

    Przepraszam,czy ten biurowiec kupiłeś ot tak sobie dla kaprysu? Nie
    prowadzisz DG?

  • 5. Data: 2003-01-06 20:54:54
    Od: "Almanah" <a...@p...fm>

    > Przepraszam,czy ten biurowiec kupiłeś ot tak sobie dla kaprysu?
    Prosze sobie nie robic zartow. Ja pisze powaznie.

    > Nie prowadzisz DG?

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza, ale pojawily sie pewne okolicznosci w
    ktorych stalem sie wspolwlascicielem budynku i nie orientuje sie czy na
    wynajem musi byc DG... Chcialbym sie uchronic od zakladania spolki... czy
    jest to mozliwe?

    Almanah

  • 6. Data: 2003-01-06 21:51:07
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Almanah <a...@p...fm> wrote:
> [...]
    > w ktorych stalem sie wspolwlascicielem budynku i nie orientuje sie
    > czy na wynajem musi byc DG... Chcialbym sie uchronic od zakladania

    A kto by Cię zmusił do założenia spółki jak nie chcesz? Na wynajem nie
    musisz prowadzisz DG,ale skoro już to robisz.Czy ten budynek
    wykorzystujesz do własnej DG lub jest (nawet pokrętnie ) z nią związany?
    Sprawa niby prosta,ale jak większość spraw komplikuje się po zapoznaniu
    ze szczegółami które Ty sączysz po kropelce.

  • 7. Data: 2003-01-06 22:17:23
    Od: "Almanah" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Sprawa niby prosta,ale jak większość spraw komplikuje się po zapoznaniu
    > ze szczegółami które Ty sączysz po kropelce.

    Ale niechce prowadzic wynajmu na istniejaca moja dzialalnosc. Tego budynku
    nie wykorzystuje do wlasnej dzialalnosci gospodarczej, jestem jedynie
    wspolwlascicielem(jednym z kilku) i wynajmuje ja 3 Instytucjom wogole ze mna
    niezwiazanym. Slyszalem ze nietrzeba prowadzic DG na wynajem ... ale inne
    osoby mowile ze trzeba... i dlatego mam problem. Najchetniej nie
    zakladallbym spolki i nieprowadzil DG, jedynie odprowadzal to co potrzeba.
    Mam upowaznienie notarialne od pozostalych osob do wszelkich dzialan
    zwiazanych z ta nieruchomoscia.
    Czy moge sie obejsc bez DG i spolki?

    Almanah

  • 8. Data: 2003-01-06 23:07:56
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    > 1)Czy najem (Wynajem?) prywatnego budynku czy jest dzialalnoscia
    gospodarcza?

    Wg mnie wynajem swojej prywatnej nieruchomości komukolwiek na jakiekolwiek
    cele nie jest DG.
    W zeznaniu podatkowym masz rubryki dot DG i przychodów z wynajmu.

    > 2)
    Nie orientuję się.

    Cichy

  • 9. Data: 2003-01-07 11:41:40
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 06-01-2003 23:17, Użytkownik Almanah napisał:

> [...]
    > zakladallbym spolki i nieprowadzil DG, jedynie odprowadzal to co potrzeba.
    > Mam upowaznienie notarialne od pozostalych osob do wszelkich dzialan
    Bez DG i formalnej spółki obejść się możesz.
    Poprawne w tym wypadku jest składanie PIT-5 i VAT za każdego ze
    współwłaścicieli domu z wykazanymi przychodami i kosztami w proporcji do
    udziału we współwlasności.
    I tego chyba obejśc sie nie da.
    Być może możliwe jest zrzeczenie się pożytków z udziałów we
    współwłasności na Twoja korzyść - wtedy tylko Ty rozliczasz sie z US.
    Ale takie rozwiązanie sprawdziłbym czy nie ma w nim jakichś "niuansow"
    podatkowych.
    WitoldG.

  • 10. Data: 2003-01-07 16:49:38
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    walfal <w...@p...neostrada.pl> wrote:
    > współwłasności na Twoja korzyść - wtedy tylko Ty rozliczasz sie z US.
    > Ale takie rozwiązanie sprawdziłbym czy nie ma w nim jakichś "niuansow"
    > podatkowych.

    Niuans jest-nie ma nic za darmo i robi się problem.Do Almanaha-jak
    potrafisz udowodnić,że ten najem to tylko kaprys i nie ma nic wspólnego z
    DG ,to musisz to robić tak jak walfal napisał.A w czym Ci przeszkadza
    "robić" ten najem w swojej DG?