  • 1. Data: 2003-01-06 14:34:26
    Temat: sprzedaz-paragon-ksiegowanie z podzialem na stawki VAT
    Od: "MarcinL" <w...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,
    Mam pewna watpliwosc ktora mam nadzieje uda mi sie rozwiazac przy pomocy
    grupy.
    Zasady ogolne, platnik VAT, sprzedaz w 2 stawkach, bez kasy fiskalnej.
    Czy mozna ksiegowac sprzedaz detaliczna na rzecz osob nie posiadajacych
    dzialalnosci z podzialem na stawki VAT. Dzialo by sie to tak:
    - pisze kazda sprzedaz na paragon
    - na koniec dnia robie zestawienie sprzedazy z rozbiciem na stawki, wpisuje
    do ewidencji sprzedazy
    - wystawiam dowod wewnetrzny na podstawie ktorego ksieguje wartosc netto w
    KPiR oraz w rejestrze sprzedazy VAT odpowiednie wartosci netto i brutto.
    Wiem ze mozna to zrobic na koniec miesiaca proporcjonalnie do struktury
    zakupow, ale w ustawie jest napisane "moze" a nie powinien. Tak wiec sa
    jeszcze inne mozliwosci.
    Czy wedlug Was jest to mozliwe?

    Aha i jeszcze jedno pytanie zwiazane z ZUS.
    Jezeli przeszedlem w styczniu na zasady ogolne czy moge odpisac skladki na
    ZUS za grudzien 2002?
    Czy skladki odliczamy w miesiacu w ktorym powstaly koszty czy w miesiacu za
    ktory placimy skladki?
    Czy tak samo jest ze skladkami emerytalnumi jak i zdrowotnymi?

    Z gory dziekuje za pomoc.

    pozdrawiam
    Marcin Latek

  • 2. Data: 2003-01-06 15:29:23
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "MarcinL" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > KPiR oraz w rejestrze sprzedazy VAT odpowiednie wartosci netto i brutto.

    Czemu nie...
    Mozna tez zainstalowac kase rejestrujaca "niefiskalna"...

> [...]
    za
    > ktory placimy skladki?
    > Czy tak samo jest ze skladkami emerytalnumi jak i zdrowotnymi?

    dla pracdawcy "w miesacu w ktorym sa zaplacone".

    Boguslaw