  • 11. Data: 2003-01-07 21:03:01
    Temat: Re: Najem lokali - Pomozcie!!!
    Od: "Almanah" <a...@p...fm>

    > Niuans jest-nie ma nic za darmo i robi się problem.Do Almanaha-jak
    > potrafisz udowodnić,że ten najem to tylko kaprys i nie ma nic wspólnego z
    > DG ,to musisz to robić tak jak walfal napisał.A w czym Ci przeszkadza
    > "robić" ten najem w swojej DG?

    Bylem dzis w US i dowiedzialem sie ze wynejam nie jest DG :-)
    Niestety jednak bede musial zalozyc Spolke, bo inaczej musialbym wystawiac
    bardzo duzo faktur itd. itp. (bo kilku wspolwlascicieli).
    Czy orientujecie sie jaki rodzaj Spolki bedzie najprostszy i
    najwygodniejszy. Slyszalem ze do jakiegos rodzaju trzeba wnosic procentowe
    wplaty od udzialu, a niechcialbym placic procentow od mojego udzialu w tej
    nieruchomosci :-( Czy jest jakas prostsza forma Spolki? Niestety mam
    prywatna firme i nie orientuje sie wogole w spolkach :-(
    Bede wdzieczny za pomoc.

    Almanah

  • 12. Data: 2003-01-08 17:09:15
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Almanah <a...@p...fm> wrote:
    > Bylem dzis w US i dowiedzialem sie ze wynejam nie jest DG :-)

    Może być ,ale nie musi,mają rację w US.

    > Niestety jednak bede musial zalozyc Spolke, bo inaczej musialbym
    > wystawiac bardzo duzo faktur itd. itp. (bo kilku wspolwlascicieli).

    Inaczej faktur byś nie wystawiał,tylko rachunki.Ja się upieram że spółka
    wcale nie jest potrzebna

    Jak tak uparłeś się na spółkę to w Twoim przypadku najlepsza tylko
    cywilna.
    Ja na Twoim miejscu nic bym nie zakładał.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 13. Data: 2003-01-08 17:28:10
    Od: "Almanah" <a...@p...fm>

    > Jak tak uparłeś się na spółkę to w Twoim przypadku najlepsza tylko
    > cywilna.
    > Ja na Twoim miejscu nic bym nie zakładał.

    Ale jak nie bedzie spolki to kazdy ze spolwlascicieli musi wystawic fakture.
    Jesli jest w budynku ponad 50 pomieszczen, to bedzie kilkaset faktur
    miesiecznie!!! no i problem z robieniem kosztow.

    Almanah

  • 14. Data: 2003-01-08 17:38:37
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Almanah <a...@p...fm> wrote:
    > Ale jak nie bedzie spolki to kazdy ze spolwlascicieli musi wystawic
    > fakture. Jesli jest w budynku ponad 50 pomieszczen, to bedzie
    > kilkaset faktur miesiecznie!!! no i problem z robieniem kosztow.

    To każde pomieszczenie ktoś inny wynajmuje? A nawet gdyby to skąd te
    kilkaset.? Przydzielcie sobie pomieszczenia i wtedy każdy współwłaściciel
    będzie miał swoich klientów.Jest to przecież własność ułamkowa ,a nie
    wspólnota małżeńska.Skąd Ty tylu klientów nabrałeś?

  • 15. Data: 2003-01-08 20:00:13
    Od: "Almanah" <a...@p...fm>

> [...]
    > będzie miał swoich klientów.Jest to przecież własność ułamkowa ,a nie
    > wspólnota małżeńska.Skąd Ty tylu klientów nabrałeś?

    Narazie jest 2 najemcow na calosc, ale jak sie zwolni i bedzie trzeba
    wynajmowac wielu osobom, to trzeba bedzie wystawiac bardzo duzo faktur.
    Nieda sie tak zeby kazdy mial swoich najemcow. Bo trudno byloby sie
    podzielic budynkiem kto na parterze a kto na 3 pietrze. Z przydzielaniem
    pomieszczen to niewiem czy nie musialby byc podzial sadowy. A przy remoncie
    calego buudynku, kupnie roznych rzeczy na posesje i wogole trudno bedzie
    wkladac to w koszty bo jeden wykonawca bedzie musial robic kilka faktur dla
    wspolwlascicieli.

    Almanah

  • 16. Data: 2003-01-09 11:58:09
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Almanah <a...@p...fm> wrote:
> [...]
    > remoncie calego buudynku, kupnie roznych rzeczy na posesje i wogole
    > trudno bedzie wkladac to w koszty bo jeden wykonawca bedzie musial

    To zmartwienie wykonawcy.Od faktur się nie uwolnisz.Z racji prowadzenia
    całej tej buchalterii wygodniej jest mieć spółkę,tylko trzeba policzyć co
    jest bardziej opłacalne i wybrac taką formę która pozwoli coś
    zarobić.Problemów przed Tobą wiele (chociażby prąd ,woda,ciepło
    itp).Życzę powodzenia