eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNajem - odszkodowanie za bezumowne korzystanie z przedmiotu najmu - czy może mnie ktoś oświecić? :-) › Re: Najem - odszkodowanie za bezumowne korzystanie z przedmiotu najmu - czy moĹźe mnie ktoś oświecić? :-)
    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Najem - odszkodowanie za bezumowne korzystanie z przedmiotu najmu - czy
    może mnie ktoś oświecić? :-)
    Date: 17 Feb 2006 17:50:16 +0100

    >  Przyznam że jestem ciekaw poglądów i uzasadnień.
    >  Bo trochę ciekawie wygląda konstrukcja de facto czynszu (jest określona
    > wysokość) na przypadek "bezumowności" a określona w umowie :)
    >  Jak rozumiem to ma być forma kary umownej, mi się podoba - ale nie
    > umiem jej przypasować do artykułów KC.
    to nie kara umowna tylko odszkodowanie - co zacytował pytacz.
    Odszkodowanie tkie nie podlega zwolnieniu od opodatkowania i należy je
    zakwalifikować do przychodów z &#8222;innych źródeł&#8221;, o których mowa w art. 10
    ust.
    1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a które podlegają
    opodatkowaniu na zasadach ogólnych, według skali progresywnej określonej w
    art. 27 ww. ustawy

    >  Gdybam sobie że ten zapis pasuje jak ulał do przedstawionego przypadku.
    >  Nawet jeśli to jest odszkodowanie - wynika z umowy najmu.
    >  Acz zastrzegam że to raczej stanowisko do dyskusji!

    Nie ma podstaw do wystawienia faktury.

    >  Jakby przyjąć że odszkodowanie nie liczy się do najmu, to musiałby
    > liczyć się do PIT-36/37. Ale mi by to wyglądało na sprzeczne z zasadami
    > ustalonymi w ustawach.

    Nie ma sprzeczności - patrz jak wyżej. Przychody z tego tyt. traktujemy kasowo
    a nie memoriałowo. Z tego co przeczytałem to nikt nikomu jeszcze nic nie
    zapłacił i pewnie nie ma ochoty zapłacić.Trzeba wezwać do zapłaty i jak nie
    płaci do sądu po nakaz zapłaty i nakaz wydania przedmiotu najmu.

    >  Ja tylko dyskusję prowokuję... może ktoś mnie skrzyczy i wyjaśni
    > dlaczego ;)
    Jak zwykle ??????????

    No to ja sprowokuję dalej - a co z VAT-cikiem ???????
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Ja także - Kriss