eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNajem - odszkodowanie za bezumowne korzystanie z przedmiotu najmu - czy może mnie ktoś oświecić? :-) › Re: Najem - odszkodowanie za bezumowne korzystanie z przedmiotu najmu - czy moĹźe mnie ktoś oświecić? :-)
    From: "kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Najem - odszkodowanie za bezumowne korzystanie z przedmiotu najmu - czy
    może mnie ktoś oświecić? :-)
    Date: 18 Feb 2006 01:10:56 +0100

    >  Rozumiem punkt widzenia, pytanie czy odszkodowanie można określić
    > *umową z góry*. To mi się nie widziało!

    Można.
    >  Odszkodowanie jest z tytułu czegoś co jest WBREW umowie.
    >  Ale uwagę z rozważań zapisałem niżej :)
    odszkodowanie jest za coś ....

    >  W to nie wątpię :)

    >  Powiedzmy że "typowe odszkodowanie" byłoby łatwiej przełknąć.
    >  Ale mamy przypadek że ów przychód *wynika z umowy* !
    >  Co wprost, literalnie pasuje do treści ustawy.
    jeśli umowa stanowi inaczej to jeśli kodeks nie ogranicza ...... ????

> [...]
    > przyjąć iż owa kwota ma wynieść tyle co powiedziano - to
    > wynika ona Z UMOWY a nie zasad K.C.).
    >  Wtedy *nie* będzie mowy o VAT.
    >  Ale warunek "wynika z umowy" jest spełniony - dla ryczałtowego podatku
    > dochodowego!

    >  Już uzasadniam.
    >  Załóżmy iż mamy podatnika, który ma 70 000 zł przychodu z najmu
    > rocznie. Ma również 35 000 zł kosztów rocznie.
    >  Nie ma umowy o "podwójnym" czynszu, wychodzi że w razie bezumownego
    > korzystania będzie mu przysługiwało odszkodowanie w wysokości czynszu

    A przemyślałeś sytuację w której ten podwójny czynsz umowny będzie niższy od
    pojedynczego rynkowego ??????????????
    >  Aby sobie nie komplikować życia - wziął ryczałt (8,5%), bo to
    > z grubsza wyjdzie tyle co 19% a mniej papierów.
    >
    >  I teraz proponujesz mu że odszkodowanie pójdzie w "inne przychody".
    Nie bo to ten co ma zapłacić ma ryczałt a nie ten co jest beneficjentem -
    prawda ?

    CDN ... rano -Pzdr-Kriss