eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNajem - odszkodowanie za bezumowne korzystanie z przedmiotu najmu - czy może mnie ktoś oświecić? :-) › Re: Najem - odszkodowanie za bezumowne korzystanie z przedmiotu najmu - czy moĹźe mnie ktoś oświecić? :-)
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Najem - odszkodowanie za bezumowne korzystanie z przedmiotu najmu - czy
    może mnie ktoś oświecić? :-)
    Date: Mon, 20 Feb 2006 14:00:24 +0100

    On Sat, 18 Feb 2006, kriss wrote:

    > Można.

    Acha.

    > jeśli umowa stanowi inaczej to jeśli kodeks nie ogranicza ...... ????

    Nie ogranicza.
    Ale ustawa o podatku ryczałtowym wyraźnie stanowi że przychody
    wynikające z umów najmu są tym co jest podstawą opodatkowania.
    I nie rozgranicza czy chodzi o przychód zamierzony czy niezamierzony,
    główny czy pomocniczy lub zastępczy :)
    "wynika z umowy"...

    [...]
    [...]
    > A przemyślałeś sytuację w której ten podwójny czynsz umowny będzie niższy od
    > pojedynczego rynkowego ??????????????

    Przemyślałem.
    Jedynie dowodzi to iż nie ma mowy o odszkodowaniu wynikającym z przepisów
    lub wyroku sądowego.
    Przecież nie jest ważne czy dostanie mniej lub więcej ("poszkodowanie
    podatkowe" wziąłem na celownik jako argument za pasowaniem celowości
    przepisu do jego literalnego brzmienia).
    Nie wiem czy w przypadku jeśli sąd jedynie *potwierdza* wysokość lub
    zasady odszkodowania wynikłe z umowy należy mówić o "odszkodowaniu
    wynikłym z wyroku"... :) bo w sumie orzeczenie nie dotyczy wysokości
    a faktu że się należy.
    Ale to tak na boku - bo na razie jak rozumiem mamy na uwadze
    problem czy odszkodowanie może być przychodem z najmu a nie zasad
    ogólnych.

    Co miałoby przemawiać przeciw, jeśli owo odszkodowanie jest
    umowne i wymóg ustawowy spełni ?

    > Nie bo to ten co ma zapłacić ma ryczałt a nie ten co jest beneficjentem -
    > prawda ?

    Nie, ten co ma otrzymać (pieniądze) ma ryczałt.
    Właściciel nie może doprosić się o swoją własność i ma dostać
    odszkodowanie umowne... zamiast opodatkowanego ryczałtem czynszu.

    [...]

    :)

    :)

    --