  • 1. Data: 2006-12-03 11:55:15
    Temat: Najwazniejsze zmiany od 2007 r
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    Witam,

    Proponuję założyć taki pożyteczny wątek (tzn. wlasnie
    go założyłem:-), w którym osoby zorientowane mogłoby
    napisać krótko i jasno o najważniejszych zmianach
    obowiązująych od 2007 r.

    Najwazniejsze rzeczy bylyby w jednym miejscu, wygodnie
    dostępne.

    Co Wy na to?

    Latet

  • 2. Data: 2006-12-03 12:41:23
    Temat: Re: Najwazniejsze zmiany od 2007 r
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 03-12-2006 o 12:55:15 latet <s...@x...pl> napisał(a):

> [...]
    > napisać krótko i jasno o najważniejszych zmianach
    > obowiązująych od 2007 r.
    >
    > Najwazniejsze rzeczy bylyby w jednym miejscu, wygodnie

    Odnosnie PIT wykazaz jest na http://pit.pl/pages/i/2539.php,
    razem z tekstem nowelizacji. Można sobie prześledzić punkt po punkcie
    co nam zaserwowali.

    Dla mnie najwazniejsze doprecyzowania tyczą się Art. 22.6b bodajże
    (odnośnie księgowania faktur kosztowych w dacie wystawienia)
    oraz Art. 24c odnośnie doprecyzowania różnic kursowych.

    Mam tylko nadzieje że rozporządzenie do KPiR zapdejtują
    bo inaczej będzie przykładowo rozdzwięk między powstaniem kosztu przy
    zakupie towaru
    a momentem księgowania w KPiR(przy założeniu zakupu wysyłkowego)

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-12-03 12:57:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@o...pl> napisal(a):
    > Dla mnie najwazniejsze doprecyzowania tycz? si? Art. 22.6b bodaj?e
    > (odno?nie ksi?gowania faktur kosztowych w dacie wystawienia)

    I co dokladnie to oznacza? Że każdy prowadzący kpir musi ujmować
    fakturę kosztową w dacie wystawienia? A jak dotrze z opóźnieniem?

    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2006-12-03 12:58:47
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik "latet" <s...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    ==========================
    wylicze jedynie te zmiany w pdof, które mnie mocno zdenerwowały

    1. to co mnie najbardziej boli to sposób amortyzowania środków zgodnie z
    art.22k ust.7 (50tys euro) dla małych podatników w przypadku gdy w spółce
    część wspólników jest małym podatnikiem a część nie. Intuicyjnie należałoby
    prowadzić odrębne ewidencje środków trwałych dla każdego z podatników i
    odrębne ewidencje kosztów. Ale stoi to w sprzeczności z: art. 24a ust.1
    gdzie jest napisane że ksiegi oraz ewidencje prowadzone są przez spółkę a
    nie przez podatnika, oraz że na ich podstawie jest ustalany dochód. Zresztą
    wszyscy wspólnicy mogą być małymi podatnikami ale jeden z nich np korzystał
    z rozłożenia na raty podatku i dlatego nie może już zaliczyć w koszty całych
    50tyś EUR (odpis jednorazowy traktowany jest jako pomoc de minimis). Dodam
    tylko że aby móc skorzystać z tej amortyzacji nalezy uzyskać odpowiednie
    zaświadczenie z US.

    2. W art. 22 ust.6a dla podatników prowadzących kpir podano definicję "dnia
    poniesienia kosztu". wg niej za dzień poniesienia kosztu uważa się dzień
    WYSTAWIENIA faktury. Mocno śmieszne.

    3. Brak limitu dla reklamy, ale również brak możliwości zaliczenia w koszty
    reprezentacji. Czy ktoś zna definicję "reprezentacji"

    Atomek

  • 5. Data: 2006-12-03 12:59:13
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 03-12-2006 o 13:57:36 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > I co dokladnie to oznacza? Że każdy prowadzący kpir musi ujmować
    > fakturę kosztową w dacie wystawienia? A jak dotrze z opóźnieniem?

    To jest sprecyzowanie dotychczasowego memoriału. Wpisać możesz w KPiR
    w kolejnych miesiącach też przecież. A jesli dojdzie po złożeniu zenzania
    rocznego
    to na następny rok z braku możliwości ujecia we właściwym.
    Tak to rozumiem na dziś.

  • 6. Data: 2006-12-03 13:09:45
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 03-12-2006 o 13:58:47 Atomek <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>
    napisał(a):

    > 2. W art. 22 ust.6a dla podatników prowadzących kpir podano definicję
    > "dnia poniesienia kosztu". wg niej za dzień poniesienia kosztu uważa się
    > dzień WYSTAWIENIA faktury. Mocno śmieszne.

    A dla mnie to akurat git :). W końcu dla szrzedawcy przychód powstaje z tą
    datą(póki co),
    więc czemu dla mnie nie miałby powstawać w tej dacie koszt(teraz też tak
    księguję ale teraz
    to na czuja jest takie mamy definicje w 22.4-22.6).
    Przykąłdowo jeśli kupisz np papier do drukarki to powinieneś go wrzucać w
    koszt w momencie (z)użycia
    a tam możesz wczesniej.
    Co w tym złego?

  • 7. Data: 2006-12-03 13:59:01
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > 2. W art. 22 ust.6a dla podatników prowadzących kpir podano definicję
    > "dnia poniesienia kosztu". wg niej za dzień poniesienia kosztu uważa się
    > dzień WYSTAWIENIA faktury. Mocno śmieszne.

    Teraz sobie rozliczam fakture (KPiR i VAT) za tel. kom.
    z datą dania tego, kiedy faktycznie wykonuję przelew
    (zwykle jest to dzień wskazany na fakturze jako
    termin płatnosci).

    Czy ta zmiana oznacza, ze jesli operator wystawi mi
    fakturę 31 stycznia, wysle 2 lutego, a dotrze ona
    do mnie 6 lutego, a zaplace 15 lutego, to i tak
    musze to uwzględnić w kosztach stycznia?
    To mi bardzo nie na reke, bo lubie wypelnic PIT-5
    i VAT-7 zaraz na początku nowego miesiaca, aby
    miec to z glowy i nie stac potem w kolejkach w US.

    Dobrze zrozumialem?

    latet

  • 8. Data: 2006-12-03 14:10:22
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Odnosnie PIT wykazaz jest na http://pit.pl/pages/i/2539.php,
    > razem z tekstem nowelizacji. Można sobie prześledzić punkt po punkcie
    > co nam zaserwowali.

    Czytam i oczom nie wierzę. Naprawdę nie trzeba już będzie
    składać co miesiać PIT-a 5? Tylko same przelewy?
    Czy to nie zbyt piękne, aby było prawdziwe?

    latet

  • 9. Data: 2006-12-03 14:13:08
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 03-12-2006 o 15:10:22 latet <s...@x...pl> napisał(a):

    > Czytam i oczom nie wierzę. Naprawdę nie trzeba już będzie
    > składać co miesiać PIT-a 5? Tylko same przelewy?
    > Czy to nie zbyt piękne, aby było prawdziwe?

    Nawet nie trzeba co miesiąc przelewać - można co kwartał
    Dodajesz do tego VAT kwartalnie i adios US :)

    pozdr

  • 10. Data: 2006-12-03 14:18:09
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 03-12-2006 o 14:59:01 latet <s...@x...pl> napisał(a):

> [...]
    > i VAT-7 zaraz na początku nowego miesiaca, aby
    > miec to z glowy i nie stac potem w kolejkach w US.

    PIT-5 już nie będzie więc masz kłopot z głowy. Do VAT-7 amsz termin
    ustalony więc moment poniesienia kostzu jest obojętny.
    A wpisać można sobie też będzie później IMVHO bo w końcu nikogo na tym się
    nie kroi oprócz siebie i do tego okres rozliczenia też właściwy.