  • 1. Data: 2003-04-07 23:12:49
    Temat: Naprawa lakierniczo-blacharska - mozna w koszty?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wg uopdof nie uwaza sie za koszty uzysjania przychodów:
    (...)
    - strat powstalych w wyniku utraty lub likwidacji samochodow
    oraz kosztów ich remontów powypadkowych, jeżeli samochody
    nie były objęte ubezpieczeniem dobrowolnym [czyli AC].

    Moj samochod, ktory jest w EŚT, jest ubezpieczony dobrowolnie AC.

    Niedawno zahaczylem o slupek i zrobilem male wgiecie w karoserii.
    Teraz dokonalem naprawy, ale na koszt wlasny, bo nie lubie
    tracic znizek za bezszkodowa jazde.

    Zaplacilem zreszta tylko 150 zł, oczywiscie wzialem fakture na firme.
    Nazwa uslugi na fakturze to "Naprawa pojazdu", ale naglowek warsztatu
    nie pozostawia watpliwosci "Uslugi lakierniczo-blacharskie".

    No i nie wiem teraz czy moge to wpisac jako KUP czy nie?
    Po prostu nie wiem jak zinterpretowac ów zapis w ustawie.

    Bo jakby nie patrzec byl to remont powypadkowy,
    jednak samochod ma ubezpieczenie AC,
    ale ja nie skorzystalem z AC.

    Bo z tego co wiem, to i tak jesli koszt naprawy pokrywa
    ubezpieczyciel, to dla mnie nie moze to byc KUP,
    bo moim KUP bylo samo ubezpiecznie.

    Co radzicie?

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2003-04-08 06:11:16
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale ja nie skorzystalem z AC.
    >
    > Bo z tego co wiem, to i tak jesli koszt naprawy pokrywa
    > ubezpieczyciel, to dla mnie nie moze to byc KUP,

    Za zaliczyłabym w kup jest spełniony warunek AC .
    Wiola