  • Data: 2005-11-14 10:46:04
    Temat: Re: Nauczyciel, korepetycje bez DG.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Nov 2005, Arkady wrote:

    > Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał
    >
    > Zatrudnianie na wykłady (np. w innej uczelni) na podstawie umowy o dzieło.
    > Fakt 50% kosztów jest tu dodatkowym elementem.

    Fakt 50% KUP jedynie dowodzi że osiągnięte dochody *nie są*
    podatkowo dochodami z działalności wykonywanej osobiście ale
    z praw majątkowych i pochodnych.
    Inna rubryka w PIT :)
    A o klasyfikacji umowy nie stanowi jej tytuł - jak zawrzesz "umowę
    o dzieło w postaci wymurowania schodów" to choćbyś bardzo chciał
    w myśl polskiego prawa nie będzie (cywilnoprawnie) to umowa o dzieło
    a umowa o roboty budowlane i już (tak, w Kodeksie Cywilnym jest osobna
    kategoria !).

    > Przeprowadzenie np. 10 godzin lekcji może chyba być przedmiotem takiej
    > umowy?

    Umowy tak, ale o jej podatkowej klasyfikacji to nie przesądza !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)