  • 1. Data: 2004-02-05 15:31:30
    Temat: Nazwa firmy....
    Od: "Tomek" <w...@w...pl>

    Witam

    Nosze się z zamiarem założenia własnej firmy .
    Wiem ze w nazwie musi być : Nazwa + Nazwisko .

    Czy kupując w innej firmie na fakturę vat musze podawać pełną nazwę wraz z
    nazwiskiem
    czy wystarczy nazwa skrócona nazwa typu "P.H. Misiek " i pozostałe dane
    czyli nip i adres ?
    Z osobistych powodów kupując w jednej z firm chciałbym uniknąć podawania
    nazwiska .
    Towar odbierała by osoba upoważniona .

    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2004-02-05 23:38:43
    Temat: Re: Nazwa firmy....
    Od: "danuta" <d...@w...pl>

    mozna bez nazwiska
    dana

  • 3. Data: 2004-02-06 14:26:52
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    danuta wrote:

    > mozna bez nazwiska
    > dana

    Pomoz Godfryd...

    Pisales niedawno, ze firma osoby fizycznej jest jej nazwisko...

    Nie znalazlem tego w kodeksie....al pamietam ze tak bylo..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-02-06 16:52:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2004, bosz wrote:

    >+ danuta wrote:
    >+
    >+ > mozna bez nazwiska
    >+ > dana
    >+
    >+ Pomoz Godfryd...

    Post "wisiał" w kolejce i dalej powisi, bo muszę sformułować
    tak to co chcę powiedzieć (najlepiej jak znajdę cytat z PDG)
    żeby znowu nie było że tego co piszę "czytać nie idzie" :)

    Niemniej mam zastzeżenia - a główne dotyczy niepodawania
    firmy w pełnym brzmieniu (z nazwiskiem) kontrahentowi;
    i mi nie chodzi o podawanie NA FAKTURZE (co jest samo
    w sobie wątpliwe :)) co niepodawanie W OGÓLE - tylko muszę
    znaleźć cytat z owymi "dobrymi zasadami kupieckimi" których
    łamać nie wolno :)
    BTW: wszyscy się boją US. A sądu gospodarczego - nikt.
    Co za kraj... :]

    >+ Pisales niedawno, ze firma osoby fizycznej jest jej nazwisko...
    >+
    >+ Nie znalazlem tego w kodeksie....al pamietam ze tak bylo..

    Może szukałeś w starej (sprzed pół roku :)) wersji kodeksu ?
    Kodeks Cywilny:
    ++++
    Art. 434. Firmš osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to
    włšczenia do firmy pseudonimu lub okreœleń wskazujšcych na przedmiot
    działalnoœci przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych okreœleń
    dowolnie obranych.
    ----

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-07 11:55:15
    Temat: Odp: Nazwa firmy....
    Od: "Ryszard" <a...@s...net>

    Przy okazji tego watku...
    czy Firma Handlowa "Jakas_nazwa" moze
    otrzymywac faktury na F.H "Jakas_nazwa"
    Nie wiem wlasnie czy prosic dostawce o korekte
    czy to nie jest bledem, czy musi byc na FV calymi
    wyrazami bez skrotow.

  • 6. Data: 2004-02-07 22:42:18
    Temat: Re: Odp: Nazwa firmy....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Feb 2004, Ryszard wrote:

> [...]
    >+ otrzymywac faktury na F.H "Jakas_nazwa"
    >+ Nie wiem wlasnie czy prosic dostawce o korekte
    >+ czy to nie jest bledem, czy musi byc na FV calymi

    Pytaniem jest, co masz w dokumencie rejestracyjnym.
    Bo ja mam również "nazwę skróconą".
    Natomiast przy ostatniej nowelizacji K.C. "spece"
    od prawa tak umiejscowili prawo do użycia nazwy
    skróconej (w artykule w którego treści jest odwołanie
    do "osoby prawnej") iż co najmniej niektórzy twierdzą
    iż OF nazwy skróconej zarejestrować nie może.
    IMHO absurd, ale co robić - dura lex...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-03-18 11:03:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Feb 2004, Tomek wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Nosze się z zamiarem założenia własnej firmy .
    >+ Wiem ze w nazwie musi być : Nazwa + Nazwisko .

    wKF: sprzeciw. w *firmie* musi być nazwisko i imię, może być
    opcjonalne "inne oznaczenie". Firma to jest *nazwa działalności* :)
    "Nazwa firmy" to... hm... słowo "firma" !

    >+ Czy kupując w innej firmie na fakturę vat musze podawać pełną
    >+ nazwę wraz z nazwiskiem

    NA FAKTURZE - IMHO może się zdarzyć że nie będzie. Ale nie zwalnia cię to
    od przestrzegania prawa, owych "dobrych obyczajów kupieckich" ujętych
    AFAIK w ciągle obowiązującym dekrecie marszałka Piłsudzkiego o ile
    mnie pamięć nie myli.
    A z nich wynika że kontrahent ma być od ciebie oświecony w kwestii
    niezbędnych danych - a niewątpliwie taką daną jest "firma".
    Zaś "firma osoby fizycznej" w rozumieniu K.C. to jest "imię i nazwisko"
    plus *opcjonalnie* "określenie miejsca lub inne oznaczenie".
    [...]
    >+ Z osobistych powodów kupując w jednej z firm chciałbym uniknąć podawania
    >+ nazwiska .

    Kiedy właśnie *tego* robić nie wypada :(
    Chcąc się "ukryć" trzeba kogoś innego wystawić jako przedsiębiorcę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)