  • 1. Data: 2004-02-05 12:46:44
    Temat: ZUS i zalegle skladki
    Od: "Ryszard" <a...@s...net>

    Witam,
    Prowadze jednoosobowa DG i zalegam z kilkoma skladkami.
    Chialem zapytac, moze ktos sie orientuje,
    czy ZUS moze zajac mi nieruchomosc (w tym przypadku
    dzialka i dom), oraz jednoczesnie zajac konto firmowe ?
    Jak dla mnie to tak jak by mnie ukarano dwukrotnie, chyba
    ze sie myle w tym temacie.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-05 12:55:58
    Temat: Re: ZUS i zalegle skladki
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bvte14$hi9$1@atlantis.news.tpi.pl>, Ryszard wrote:
> [...]
    > dzialka i dom), oraz jednoczesnie zajac konto firmowe ?
    > Jak dla mnie to tak jak by mnie ukarano dwukrotnie, chyba

    To nie jest kara. :) Tylko środek to ściągnięcia należności.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-02-05 14:21:21
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 5 Feb 2004 13:46:44 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Ryszard
    napisał(a):

> [...]
    > dzialka i dom), oraz jednoczesnie zajac konto firmowe ?
    > Jak dla mnie to tak jak by mnie ukarano dwukrotnie, chyba

    Wystąp do ZUS o rozłożenie zaległości na raty.
    Zwykle nie robią trudności.
    No a po zawarciu umowy o ratalnej spłacie jesteś traktowany tak jakby
    zaległości nie było.
    Chyba, że nadal nie masz zamiaru płacić ;-0

    Mieczysław

  • 4. Data: 2004-02-05 14:39:06
    Temat: Odp: ZUS i zalegle skladki
    Od: "Ryszard" <a...@s...net>

> [...]
    > zaległości nie było.
    > Chyba, że nadal nie masz zamiaru płacić ;-0

    Ha ha, nie robia trudnosci powiadasz ?
    Wlasnie powolujac sie na rozporzadzenie ministra gospodarki, pracy
    i polityki spolecznej z dnia 31 lipca 2003 r. Dz. U. Nr 141 poz. 1365
    zlozylem wniosek o umorzenie zaleglych skladek.
    Mam piecioro dzieci na utrzymaniu, dochod praktycznie zaden, myslalem
    ze rozporzadzenie minister wydaje po to aby bylo stosowane.
    Nie dosc ze otrzymalem decyzje odmowna to tak jak juz wspomnialem
    zajeto rachunek oraz nieruchomosc.
    Na dodatek ZUS nie wyraza zgody na uklad ratalny.
    Mam sprzedac dom (stary) wyprowadzic dzieci na ulice i splacic zalegle
    skladki, tak wynika z ich toku rozumowania o czym pisza w decyzji.
    Pozdr.

  • 5. Data: 2004-02-05 14:50:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bvtkjf$pda$1@atlantis.news.tpi.pl>, Ryszard wrote:
> [...]
    > Mam sprzedac dom (stary) wyprowadzic dzieci na ulice i splacic zalegle
    > skladki, tak wynika z ich toku rozumowania o czym pisza w decyzji.

    No cóż... Skoro nie zgadzają się na formy ugodowe, to chyba musisz sprzedać
    dom i wyprowadzić dzieci na ulicę. Prawie na pewno dostaniesz z gminy
    lokal socjalny.

    Wiesz, ja też nie pływam w forsie, ale jednak płaczę i płacę ten ZUS. A
    mógłbym powiedzieć, że jestem biedny i dlatego nie powinienem płacić, nie?
    To za proste.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 6. Data: 2004-02-05 16:11:34
    Temat: Re: Odp: ZUS i zalegle skladki
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 5 Feb 2004 15:39:06 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Ryszard
    napisał(a):

> [...]
    > Mam sprzedac dom (stary) wyprowadzic dzieci na ulice i splacic zalegle
    > skladki, tak wynika z ich toku rozumowania o czym pisza w decyzji.

    Trochę dziwne - ja co prawda nie występowłem o *umorzenie* a tlko o
    *rozłożenie na raty*. Załatwili pozytynie i jeszcze doradzali.
    Ale wszystko zależy od pracowników ZUS. Niestety w tej sytuacji nie wiem
    jak Ci pomóc.

    Mieczysław

  • 7. Data: 2004-02-05 16:32:13
    Temat: Odp: Odp: ZUS i zalegle skladki
    Od: "Ryszard" <a...@s...net>

> [...]
    > *rozłożenie na raty*. Załatwili pozytynie i jeszcze doradzali.
    > Ale wszystko zależy od pracowników ZUS. Niestety w tej sytuacji nie wiem

    Dzieki i za to. Napisze jeszcze podanie o rozlozenie na raty
    w trybie odwolawczym, w koncu i tak nic nie trace.

  • 8. Data: 2004-02-05 20:18:36
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    > Prowadze jednoosobowa DG i zalegam z kilkoma skladkami.
    Z czystej ciekawości pytam. Ile to jest kilka składek? Ze zus zaczął się
    domagać spłaty?

    --
    PawełJ

  • 9. Data: 2004-02-05 20:55:19
    Od: "Ryszard" <a...@s...net>

    > Z czystej ciekawości pytam. Ile to jest kilka składek? Ze zus zaczął się
    > domagać spłaty?

    Tylko czery albo az cztery skladki. Wszystkie za ubiegly rok.
    A pewnie narazie by sie nie domagal gdyby nie moje podanie
    o umorzenie.
    W kilkanascie dni po wyslaniu wniosku przyszly dokumenty o zajeciu
    konta i nieruchomosci.
    Pewnie sam im to ulatwilem ;)