  • 11. Data: 2005-01-03 21:29:30
    Temat: Re: Nazwa firmy?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Przypominam po raz kolejny, że przy działalności gospodarczej nazwa
    firmy
    > to imie i nazwisko właściela a to na pewno urzędnicy sprawdzają.

    no dobra, a na pieczatce, fakturach itd tez musi byc Im. i nazw. czy tyko
    nazwa wystarczy?

    P.

  • 12. Data: 2005-01-03 23:17:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, Przemek R. wrote:
    [...]
    >+ Planuje zastrzec nazwe w dwoch branzach. I tak wlasnie firme nazwac.

    Tak przy okazji: firma to NAZWA.
    Tak samo jak adres jest MIEJSCEM.
    I określenia "nazwa firmy" to masło maślane :)
    Firma składa się z:
    - dowolnie obranej nazwy opisowej, tu i ówdzie (tak było np. w byłym
    PDG) określanej mianem "nazwy działalności gospodarczej"; ta część
    firmy jest opcjonalna !
    - określenia formy działalności; przy spółkach rolę tę pełnią
    dopiski "Spółka Komandytowa" itp. lub ich skróty (np. S.C., S.A.,
    S.J.). Jednoosobowa DG da się poznać po tym że ta część firmy
    jest *pusta* (nic się nie dopisuje :))
    Ta część firmy jest OBOWIĄZKOWA (z zastrzeżeniem że może być pusta :))
    - imiona i nazwiska osobowych uczestników działalności gospodarczej,
    oczywiście - o ile występują; a występują w 1-os. DG, S.C., S.J.,
    ale również komandytariusze w S.K. i tworach "skomplikowanych" (S.K.
    w której komandytariuszami są spółki :)).
    Ta część firmy jest OBOWIĄZKOWA (z zastrzeżeniem że może być pusta :))

    Kolejność podawania "części" jest w przepisie AFAIK inna :) - bo
    najpierw wymienione są częsci "obowiązkowe" a na deser "określenia
    dowolnie obrane" :)
    Podałem "standardową postać kanoniczną" :)

    Acha - i "firma" to NIE JEST buda do której się wchodzi, ludzie
    którzy tam pracują itd - wymienione elementy to *przedsiębiorstwo*,
    "zakład" albo "oddział" (szukać po różnych przepisach :)).
    "Firma" to właśnie *nazwa* tego "czegoś co służy DG" !

    >+ Na pewno wtedy nie zyczylbym sobie zeby Pan Kaziu z jakiejs wiochy
    >+ uzywal tej samej nazwy. Troche mnei to dziwi ze Panie z urzedow tego nie
    >+ sprawdzaja,

    To są dwie *różne* rzeczy i dwa *różne* urzędy.
    Zauważ: prawo *pozwala* używać dwu takich samych *nazw* (tu uwaga:
    dla "znaku graficznego" jest INACZEJ ! - można zastrzec i butelki
    o *kształcie* Coca-Coli(R) :) nie wolno używać dla swojego produktu
    nawet jak produkuje się płyn do mycia szyb :)).
    Urząd rejestrujący DG *nie jest w stanie* sprawdzić *faktycznej*
    kolizji *używania* nazw: z tego że masz wpis "sprzedaż ziół"
    jeszcze *nie wynika* że naprawdę będziesz je sprzedawał (i nadepniesz
    na odcisk firmir Microsoft(R) :) !

    Nazwę zastrzegasz *osobno*.
    Za to oczywiście się *płaci* :) - za *każdą dzidzinę* osobno :)
    I jak ktoś ci "wlezie w paradę" - to za frak go...
    Z góry wyjaśniam: nie, nie da się zastrzec nazwy "Kowalstwo".
    Tak, może tak być że masz nazwę "Lody Antarktyczne". Może być
    tak że zastrzegę nazwę "Lody Antarktyczne" później niż ty
    zaczniesz jej używać *bez zastrzeżenia*.
    Wtedy ja *muszę* ci pozwolić na używanie jej "w takim zakresie
    jak używałeś poprzednio" :) - ale TYLKO takim: czyli *w tych
    samych dziedzinach* i *w takim samym zakresie terytorialnym*.

    Jakby co -> sąd.

    >+ przeciez skoro taka firme pozniej nalezaloby wyrejestrowac jak mowisz
    >+ obowiazkowo to ktos musi poniesc
    >+ za to konsekwencje.

    Nieprawda.
    To TY rejestrując "Microsoft Przemysław R...." ponosisz odpowiedzialność
    za sprawdzenie że Microsoft *nie* jest nazwą zastrzeżoną w zakresie
    kowalstwa artystycznego, transportu czy czego tam chcesz.

    >+ POmijam fakt gdy ktos chce zarobic wyorzystujac
    >+ prestiz innej firmy
    >+ ale moze ktos to zrobic nieswiadomie i wtedy naraza sie na straty ...
    >+ przez to ze urzedniczka

    Nie.
    ON nie sprawdził - to obowiązek REJESTRUJĄCEGO !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-01-03 23:18:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, VERTRET wrote:
    [...]
    >+ Przypominam po raz kolejny, że przy działalności gospodarczej nazwa firmy

    "firma" :)
    "nazwa firmy" (czyli nazwa nazwy działalności gospodarczej) to
    słowo: "firma" !

    >+ to imie i nazwisko właściela

    ...plus ew. inne drobiazgi ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-01-03 23:21:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, Przemek R. wrote:
    [...]
    >+ no dobra, a na pieczatce, fakturach itd tez musi byc Im. i nazw. czy tyko
    >+ nazwa wystarczy?

    Musi być imię i nazwisko :) - na f-rach przynajmniej.
    Pieczątka jak kiedyś ustalono (a przynajmniej "urzędowa sztuka
    pieczątki") *musi* mieć tylko REGON :)
    Sprawa jest oczywista: jeśli "coś pójdzie nie tak" i kontrahent
    chce cię podać do sądu (o odszkodowanie, o stwierdzenie nienależności
    zapłaty...) to musi mieć DANE prowadzącego DG.
    One są JAWNE !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-01-04 08:34:25
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    > poczytaj lepiej o microsoft.pl

    i co z nimi ?

  • 16. Data: 2005-01-04 08:41:59
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    > Tak przy okazji: firma to NAZWA.
    > Tak samo jak adres jest MIEJSCEM.
    > I określenia "nazwa firmy" to masło maślane :)
    > Firma składa się z: (...)

    Przykład:

    PROKOMP Software Jaś Fasola

    Czy to poprawna nazwa firmy?
    Jeśli nie, proszę o właściwe propozycje.

  • 17. Data: 2005-01-04 10:14:33
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nazwę zastrzegasz *osobno*.
    > Za to oczywiście się *płaci* :) - za *każdą dzidzinę* osobno :)

    200 :-)

> [...]
    > jak używałeś poprzednio" :) - ale TYLKO takim: czyli *w tych
    > samych dziedzinach* i *w takim samym zakresie terytorialnym*.

    ja juz mam nazwe, nie powiem oczywiscie jaka, ale jest to slowo angielskie
    ( a przynajmniej stamtad)
    i nie oznacza zadnego zawodu.

    i nie sa to Okna :-)

    a jak to ze znakiem graficznym wygalda, jezeli zastrzege nazwe,
    to czy ktos sobie znak graficzny firmy z ta nazwa bedzie mogl
    zrobic? (uzywac) ?

    acha, ok,

    P.

  • 18. Data: 2005-01-04 16:45:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005, Bzooo wrote:

    >+ > poczytaj lepiej o microsoft.pl
    >+
    >+ i co z nimi ?

    ...nic...
    Co skutecznie dowodzi że *samo* "korzystanie z zastrzeżonych
    przez kogoś znaków" to mało i niczym nie grozi :)
    Trzeba jeszcze wleźć z butami w "ich podwórko" (zarejestrowany
    obszar działalności).
    A "im" (tym od ziółek) albo się znudziło - albo za "satysfakcjonującą
    kwotę" sprzedali domenę temu innemu Microsoftowi ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-01-04 16:48:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005, Przemek R. wrote:
    [...]
    >+ 200 :-)

    ...taniocha :)
    [...]
    >+ a jak to ze znakiem graficznym wygalda, jezeli zastrzege nazwe,
    >+ to czy ktos sobie znak graficzny firmy z ta nazwa bedzie mogl
    >+ zrobic? (uzywac) ?

    "Poza twoimi dziedzinami" - IMO oczywiście.
    Tylko KONKRETNY znak (lub formę graficzną) można zastrzec, a nie
    "dowolną zawierającą napis Cola" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2005-01-04 17:00:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005, Bzooo wrote:
    [...]
    >+ > I określenia "nazwa firmy" to masło maślane :)
> [...]

    Nie.
    Nazwą firmy "PROKOMP Software Jaś Fasola" jest SŁOWO *FIRMA*.

    Ale:
    "PROKOMP Software Jaś Fasola" to FIRMA.
    To NAZWA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ (dobra :)).
    A taka nazwa - to firma. Nie "nazwa firmy" !!!

    Traktuj tego posta tak jak prekompilator (na przykład w C,
    ale może być jakiegoś makroasemblera ;)) traktuje makrodefinicje:
    we wszystkich miejscach gdzie występuje słowo "firma" wstaw
    "nazwa działalności gospodarczej" i *mniej więcej* ujrzysz
    dlaczego pojawi ci się tekst "nazwa nazwy działalności gospodarczej
    że to "nazwa nazwy..." :)

    A NAZWA FIRMY to zawsze słowo "firma" - bo słowo "firma" znaczy
    "nazwa", tak jak "adres" oznacza "miejsce" a "śledź" oznacza
    "ryba" !!
    "Firma" to jest nazwa - taka "szczególna nazwa" która ma swoją
    nazwę :) tak samo jak "śledź" jest taką szczególną rybą która
    ma swoją nazwę :) ("sledź" właśnie).
    Tak więc:
    "PROKOMP Software Jaś Fasola"
    to jest FIRMA.
    I to jest POPRAWNA firma :)
    Firma jednoosobowej działalności osoby fizycznej.
    Może być ?
    :)

    Ja się *czego innego* czepiałem ! (nie bić, mam nadzieję
    że wyłożyłem wystarczająco).
    "Firma" to NIE buda, pracownicy i narzędzia - to NAZWA :)
    "Materialne składniki" to "przedsiębiorstwo" :)

    Coś może być "rybne" (pasta rybna dajmy na to), "pasta śledziowa"
    może dziwniej brzmi ale też ujdzie.
    I na tej zasadzie coś może być "firmowe". Ale *sama firma* to
    właśnie *nazwa*, i pojęcie "nazwa firmy" to "śledź rybny" !
    Wrrr.... :)
    Ufff :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd