  • 11. Data: 2004-09-16 08:29:17
    Temat: Re: Nazwa firmy a nazwa sklepu ??
    Od: "Yankes [Wroc]" <U...@e...pl>

    > [...]

    > I co, NIE BYŁO nigdzie informacji o firmie ?
    > No, na rachunkach była :) - a na ofertach ?

    Z tego co pamietam w ulotkach raczej nic nie bylo
    t.j. byly podawane adresy wszystkich sklepow
    z adresami podobnie jak na stronie internetowej
    www.officedepot.pl (strona "sklepy")
    "sklep Office Depot ....
    adres"
    Na stronie internetowej widac jest adres siedziby
    ...ale tu tez mala ciekawostka:
    "WSZYSTKO DLA BIURA Sp. z o.o. w upadłości"
    z ciekawosci przejrzalem wszystkie stare (niestety
    z ponad dwoch..trzech lat kiedy nie bylo w okolicy lepszej
    alternatywy) faktury i widze "Potamkin ..."
    a dodatkowo pod spodem jeszcze adres danego sklepu.
    Ciekawe czy Potamkin pozbyl sie klopotu zanim firma padla
    czy moze zaleznosc tych spolek jest jeszcze bardziej zawila niz
    sie wydaje?

    > Zgoda. Ale nie upoważnia IMO do ukrywania firmy :)

    moze i nie upowaznia, z tego co pamietam zgodnie z prawem
    prowadzac dzialalnosc gospodarcza, nalezy czytelnie oznakowac
    (czyt. szyld) miejsce prowadzenia dzialalnosci (gdzie szyld powinien
    byc przytwierdzony do sciany budynku, zawierac nazwe i adres,
    a za komuny kiedy Rodzice prowadzili jeszcze "rzemioslo" i
    obowiazywalo troche inne prawo, wyglad takiego szyldu jak
    i jednostek uprawnionych do ich wykonywania byl z gory okreslony)
    ale widac w praktyce jest calkiem inaczej.
    Wyglada ze praktycznie wszystkie dzialalnosci "franchasingowe"
    (ale nie tylko) tak robia. W takim "McDonalds" nigdzie oprocz rachunku
    raczej nie znajdziesz ze frytki i burgery zostaly ci przygotowane
    i podane przez Jan Kowalski Sp. z o.o., nie po to czlowiek placil
    mln dolarow za m.in. prawo do uzywania nazwy/logo sieci,
    zeby "psuc" image dodawaniem gdzies nazwy swojej wlasnej
    firmy... w szczegolnosci ze zapewne zasady "corporate identity"
    nawet na to nie pozwalaja.
    Zastanawiala mnie tez kwestia wymogu oznakowania siedziby
    a np. wynajmowania biura w zabytkowej kamienicy, gdzie nie mozna
    wogole przytwierdzic zadnej tablicy czy zmieniac w jakikolwiek sposob
    elewacji bo konserwator zabytkow nie pozwolil :). Ktore prawo
    jest wtedy wazniejsze...czy moze nalezy zafundowac sobie wtedy billboard
    przed budynkiem ...a moze nie nalezy wynajmowac biur w zabytkowych
    kamienicach :)

  • 12. Data: 2004-09-16 12:21:29
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Yankes [Wroc] pisze:

    > Z tego co pamietam w ulotkach raczej nic nie bylo
    > t.j. byly podawane adresy wszystkich sklepow
    > z adresami podobnie jak na stronie internetowej
> [...]

    To co wypisuje na fakturach jakas firma niejestna razie
    źródłem prawa w RP.

    Nalezaloby taczej zapytac co w tej sprawiemowia ustawy i wydane na ich
    podstawie rozporzadzenia.
    CO powinna zaiwerac FV ?

    otoz miedzy innymi CONAJMNIEJ.

    imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz
    ich adresy.

    Nazwe SPRZEDAWCY a nie napis ktory sobie umiesci na drzwiach, lub na dachu.
    bo "nazwa sprzedawcy" jest w KRS..

    Wiec gdy juz sprzedawca umiesci swa nazwe badz nazwe skrocona,
    to DOPIERO WTEDY moze sobie do niej dopisywac co chce,
    chocby "dziekujemy za zakupy w naszym sklepie zolty slimaczek"...

    Boguslaw

  • 13. Data: 2004-09-16 14:59:43
    Od: "Yankes [Wroc]" <U...@e...pl>

> [...]
    > to DOPIERO WTEDY moze sobie do niej dopisywac co chce,
    > chocby "dziekujemy za zakupy w naszym sklepie zolty slimaczek"...

    Jeszcze raz...spokojnie
    Przeczytaj temat...
    potem oryginalna wiadomosc ...
    Dyskusja nie jest nt. FV i jej wymogow formalnych
    tylko czy nazwa sklepu musi byc taka sama jak nazwa
    dzialalnosci gospodarczej jaka m.in. figuruje na fakturze
    VAT

    T.P.