  • 1. Data: 2010-04-15 12:23:52
    Temat: Nazwa firmy a nazwa skrócona
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie
    Przyjmijmy że nazwa firmy to ABC Zenon Zenon
    A nazwa skrócona www.krzaki.pl

    Czy możliwa jest taka sytuacja?

    Czy wolno wystawiać faktury dla niektórych kontrachentów jako ABC Zenon
    Zenon
    a dla innych ajako www.krzaki.pl

    Powód jest taki że jest chęć stworzenia nazwy która kojarzy się ze
    sprzedawanym asortymentem
    a nazwa ABC Zenon Zenon nie ma w tej chwili z nim nic wspólnego
    Firma jednak świadczy usługi kilku firmom dla których chciała by pozostać
    dlaej ABC Zenon Zenon
    ale dla nowych klientów chciałaby umieszczać na FV nazwę www.krzaki.pl

    Czy jest taka możliwośc zgodna z prawem?

  • 2. Data: 2010-04-15 12:29:04
    Temat: Re: Nazwa firmy a nazwa skrócona
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 15 Kwi, 14:23, "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > A nazwa skróconawww.krzaki.pl
    >
    > Czy możliwa jest taka sytuacja?
    >
    > Czy wolno wystawiać faktury dla niektórych kontrachentów jako ABC Zenon

    Nie, ale można jako "www.krzaki.pl Zenon Zenon" albo "Zenon Zenon
    www.krzaki.pl"

    Firma osoby fizycznej to jej imię i nazwisko. Dopisek jest dobrowolny.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2010-04-15 12:32:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > Nie, ale można

    Ale wiele firm tak robi jakoś żyje od kontroli do kontroli. Choć
    oczywiście, jak będzie się chciało, to nawet za coś takiego można dać karę.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-04-15 17:10:37
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    > Ale wiele firm tak robi jakoś żyje od kontroli do kontroli. Choć
    > oczywiście, jak będzie się chciało, to nawet za coś takiego można dać
    > karę.

    Miałem na myśli że jest pełna nazwa firmy i jest nazwa skrócona
    Czy można się tymi nazwami posługiwać naprzemiennie?
    Czy nazwa pełna firmy i nazwa skrócona muszą mieć coś wspólnego?

    Czy na fakturze można podawać nazwę skróconą firmy?
    Z góry dziękuję za podpowiedzi

  • 5. Data: 2010-04-15 22:08:08
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Czy nazwa pełna firmy i nazwa skrócona muszą mieć coś wspólnego?
    > Czy na fakturze można podawać nazwę skróconą firmy?

    Tak, możesz.
    Jeśli jednak pytasz, czy w wersji skróconej może na fakturze nie być imienia i
    nazwiska to nie. Tego elementu nie masz jak skrócić.

  • 6. Data: 2010-04-16 12:02:45

    Użytkownik "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy na fakturze można podawać nazwę skróconą firmy?

    http://mojafirma.infor.pl/podatki/103725,Czy-na-fakt
    urze-VAT-mozna-podawac-skrocona-nazwe-sprzedawcy-i-n
    abywcy.html