    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niby proste pytanie o PKPiR
    Date: Tue, 27 Dec 2005 13:01:21 +0100

    seba wrote:

    > Mam dziwne pytanie ale nurtuje mnie od paru dni.Jesli prowadze
    > PKPiR,mam firme dzialajaca na zasadach ogolnych (VAT),wybralem metode
    > kasowa i teraz tak
    > -firma dziala od pazdziernika2005
    > -w pazdzierniku kupilem towar na wartosc 20 tys z czego sprzedalem
    > polowe -czy od nowego roku PKPiR rozpoczynam od salda zero czy od
    > faktycznego stanu (ok minus 9 tys)
    > -chodzi mi o to czy jesli w tym roku wrzucilem zakup towaru na handel
    > w koszty czy to przepisuje na kolejny rok jako bilans otwarcia czy nie
    > -bo na logike jesli zaczne nowy rok od wartosci zero to pierwszy
> [...]

    Zaczynasz od zera. I pierwsza sprzedaż do twój czysty dochód. Te stany
    "z przniesienia z poprzedniego roku" są uwzględniane tylko dzięki
    remanentom. Typowo wykonuje się je na koniec i początek roku. (Mam
    nadzieję, że ten na otwarcie masz już wpisany do KPiR). Możesz jednak w
    dowolnym momencie zrobić remanent dodatkowy, musisz tylko powiadomić o
    tym z wyprzedzeniem US. Jeśli np. w styczniu sprzedasz cały towar i na
    koniec miesiąca będziesz miał w magazynie pusto, to taki remanent na
    koniec stycznia może ci się opłacać.