    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niby proste pytanie o PKPiR
    Date: Wed, 28 Dec 2005 08:51:57 +0100

    seba wrote:

    > Aha czyli tak jak myslalem mozna tylko przeniesc zapasy magazynowe

    Nie bardzo rozumiem co masz na myśli przez "przeniesienie zapasów"

    > Co do Twojego pytania remamentu na poczatek nie robilem (jesli
    > powinienem co mam w niego wpisac jak zaczynalem od zera)

    Pierwszy wpis w PKPiR powinien brzmieć: "Remanent początkowy" i 0
    najlepiej w kolumnie 16.

    > Czyli jesli dobrze rozumiem mam zrobic remament na koniec roku i kwote
    > zakupu tych urzadzen ktore mi pozostaly wpisac jako rozchod??

    Masz zrobić remanent wpisać go jako ostatnią pozycję w KPiR z wartością
    w kolumnie 16 (nie sumowanej), a następnie obliczyć dochód zgodnie z
    oficjalnymi objaśnieniami do KPiR.

    > Wytlumacz mi jeszcze jesli mozesz Twoje ostatnie zdanie,ze bedzie mi
    > sie oplacac jesli w styczniu sprzedam caly pozostaly towar z tego roku
    > i dlaczego msze informowac US o remamencie dodatkowym

    Napisałem nie, że "będzie ci się opłacało sprzedać cały towar" tylko
    "jeśli sprzedasz cały towar, to będzie ci się opłacało zrobić remanenrt
    na koniec miesiąca". Masz towaru za 10000, sprzedasz go za 12000, więc
    normalnie zapłacisz podatek od 12000. Jeśli wykonasz remanent na koniec
    stycznia to będziesz mógł skorygować podstawę opodatkowania o róznicę
    między remanentem aktualnym a początkowym czyli o -10000 i zapłacisz
    podatek od 2000.
    Musisz informować bo tak sobie życzy ustawa. Sprawdź o ile przed
    terminem remanentu i informuj na piśmie za potwierdzeniem na kopii.