    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niby proste pytanie o PKPiR
    Date: Wed, 28 Dec 2005 15:17:43 +0100

    On Tue, 27 Dec 2005, seba wrote:

    > Mam dziwne pytanie ale nurtuje mnie od paru dni.

    To ja ci powiem co jest dziwne...
    Ty nie wiesz co wpisujesz do księgi.
    Nie wiesz, bo nie przeczytałeś co tam wpisywać !!
    Opis jest *W PRZEPISACH*.
    Owe przepisy są może niezrozumiałe - ale one są "dla ludzi".
    Ciebie obowiązują, mnie obowiązują, wszystkich obowiązują... (no,
    niemal :>)

    I nikogo nie dziwi, że nim jeden z drugim wyjedzie traktorem
    na drogę to chcą wiedzieć czy ustawę PoRD przeczytał.

    A ciebie nie dziwi że prowadzisz księgę "w ciemno"... w ogóle
    nie wiedząc co KAZALI tam wpisywać !!

    Masz adres mailowy - to zarejestruj się darmowo tu:
    http://podatki.pl/
    ...i czytaj:
    http://podatki.pl/akty/260803.htm

    CAŁE (razem z instrukcją).

    I powoli powtórzę:

    P R Z E C Z Y T A Ć !!

    Bo inaczej to sobie możemy gdybać.

    I oczywiście druga z kolei jest ustawa o podatku dochodowym, bo
    bez niej też cyrki będą.
    Tak... no cała :) (oczywiście tekty dotyczące pracowników,
    rolnictwa, stoczni, artytów itp można sobie opuszczać)

    > -chodzi mi o to czy jesli w tym roku wrzucilem zakup towaru na handel w
    > koszty czy to przepisuje na kolejny rok jako bilans otwarcia czy nie

    Ja to się obawiam że nasłuchałeś się w tramwaju o bilansach...
    Albo co gorsza masz znajomą księgową ;)

    Na KPiR NIE MA BILANSU !!

    > -bo na logike jesli zaczne nowy rok od wartosci zero to pierwszy sprzedany
    > przedmiot z tego towaru zakupionego w 2005r. to jest moj czysty dochod (a w
    > zasadzie jestem jeszcze na minusie)

    ...zapomniałeś że "towar to twój majatek".
    I że w związku z tym nie tylko że wyleciał z kosztów przy poprzednim
    remanencie to jeszcze nie jesteś na minusie a wręcz przeciwnie :]
    (podatkowo oczywiście !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)