  • 1. Data: 2005-06-03 15:13:19
    Temat: Nie dadzą mi NIP-u?
    Od: Paweł <p...@g...pl>

    Witam

    Jestem studentem i potrzebuję nr NIP by legalnie pracować na umowę o dzieło.
    18 maja wysłałem wniosek NIP-3 do Urzędu Skarbowego listem poleconym... do
    dziś nic do mnie nie doszło. Czy nie uzyskam ani NIP-u ani powodu dla
    którego uzyskać go nie mogę?
    Czy to oznacza, że Polska nie chce moich podatków?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-03 15:19:44
    Temat: Re: Nie dadzą mi NIP-u?
    Od: Paweł <p...@g...pl>

    Aha, jeszcze jedno... wysłałem pocztą tylko ten wniosek NIP-3. Nie wysyłałem
    np. listu w stylu "Szanowna Ekscelencjo..." czy może przez to NIP-u nie
    dostaje?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-06-03 15:45:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pawe? wrote:
    > Aha, jeszcze jedno... wys?a?em poczt? tylko ten wniosek NIP-3. Nie
    > wysy?a?em np. listu w stylu "Szanowna Ekscelencjo..." czy mo?e przez to
    > NIP-u nie dostaje?
    >

    > Pozdrawiam

    Szanowne ekscelencje nie są potrzebne. Z tym , że odpowiedzi są dwie.
    a) dostaniesz nip
    b) nie dostaniesz nip :)

    w drugim przypadku powtórz całą operację jeszcze raz z tym, że niech to
    wyśle firma dla której wykonujesz umowę o dzieło.

  • 4. Data: 2005-06-03 16:43:01
    Od: "Bungo" <b...@U...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ani powodu dla którego uzyskać go nie mogę?
    > Czy to oznacza, że Polska nie chce moich podatków?

    Na NIP czeka sie ok. miesiaca...

  • 5. Data: 2005-06-03 18:29:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jun 2005, witek wrote:

    > + Pawe wrote:
    > + a) dostaniesz nip
    > + b) nie dostaniesz nip :)
    > +
    > + w drugim przypadku powtórz całą operację jeszcze raz

    Ekhm... jak dostanie dwa NIPy na skutek złożenia dwu wniosków to
    nie pamiętam czy z KKS popełni wykroczenie czy przestępstwo :[

    > + z tym, że niech to wyśle
    > + firma dla której wykonujesz umowę o dzieło.

    ...to IMO nic nie zmieni - jak złoży nieprawdziwe oświadczenie
    że i NIP nie występował !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-06-03 19:24:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ekhm... jak dostanie dwa NIPy na skutek złożenia dwu wniosków to
    > nie pamiętam czy z KKS popełni wykroczenie czy przestępstwo :[

    Eee, powoli.
    Napisałem, że jak dostanie odpowiedź odmowną, że nie przyznają mu numeru
    NIP, to dopiero wtedy ma powtórzyć operację poprzez firmę.
    A nie, że raz ma wysłać sam, a raz przez firmę.

    > ....to IMO nic nie zmieni - jak złoży nieprawdziwe oświadczenie
    > że i NIP nie występował !

    Występował, ale nie dostał, czyli de facto nie ma nipu.

  • 7. Data: 2005-06-03 20:06:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jun 2005, witek wrote:

    > + Eee, powoli.
    > + Napisałem, że jak dostanie odpowiedź odmowną, że nie przyznają mu numeru NIP,

    A to to tak :)

    > + > ....to IMO nic nie zmieni - jak złoży nieprawdziwe oświadczenie
    > + > że i NIP nie występował !
    > +
    > + Występował, ale nie dostał, czyli de facto nie ma nipu.

    Ja zmierzałem do tego (ustawa o NIP):
    Art. 5. 1.13) Podatnicy obowišzani sš do dokonania zgłoszenia
    identyfikacyjnego; zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się
    jednokrotnie, bez względu na [...]

    Czyli to podatnik (a nie płatnik) zobowiązany jest do pilnowania
    "jednokrotności" złożenia wniosku :) To że NIPu nie dostał
    go nie usprawiedliwia.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-06-03 20:25:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Czyli to podatnik (a nie płatnik) zobowiązany jest do pilnowania
    > "jednokrotności" złożenia wniosku :) To że NIPu nie dostał
    > go nie usprawiedliwia.

    Od pilnowania tak, ale od skladania jest platnik.

    Hmm, pytanie czy odmowa udzielenia nipu liczy sie jako zgloszenie
    identyfikacyjne. Raczej nie, bo to by bylo bez sensu.
    Uzyskanie nipu nalezy liczyc jako skuteczne zgloszenie identyfikacyjne

  • 9. Data: 2005-06-04 11:30:33
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    witek wrote:

> [...]
    >
    > w drugim przypadku powtórz całą operację jeszcze raz z tym, że niech
    > to wyśle firma dla której wykonujesz umowę o dzieło.

    A na jakiej podstawie zamawiający ma złożyć NIP-3 przyjmującego zamówienie?

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--

  • 10. Data: 2005-06-04 11:31:02
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    Paweł wrote:
    > Aha, jeszcze jedno... wysłałem pocztą tylko ten wniosek NIP-3. Nie
    > wysyłałem np. listu w stylu "Szanowna Ekscelencjo..." czy może przez
    > to NIP-u nie dostaje?

    Spokojnie, dostaniesz decyzję o nadaniu NIP albo wezwanie do stawienia się w
    US jeśli popełniłeś błąd wypełniając formularz NIP-3.