    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie odebrana faktura
    Date: Fri, 31 May 2002 23:20:17 +0200

    Użytkownik Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad7ubh$c2n$...@n...tpi.pl...

    > Jeżeli transakcja nie doszła do skutku to w żadnym wypadku nie wystawiać
    > korekty. Nieodebrana korekta nie zmniejszy obrotu za to faktura zwiększy.
    > co powiedziała pani z us na szkoleniu to bzdet do kwadratu, zwłaszcza po
    > ostatniej nowelizacji gdzie wprost napisano, że korekta pomniejsza obrót
    > dopiero po uzyskaniu potwierdzenia od odbiorcy. Najlepiej fakturę anulować
    > oczywiście pomniejszyć sprzedaż fiskalną jakimś rejestrem zwrotów,
    anulowań
    > czy jak tam zwał.

    Transakcja doszła do skutku, paragon fiskalny jest.

    > chama
    > transakcji
    > Sprzedaż
    >
    > Odesłałeś go do tych diabłów razem z kartą? Jeśli tak to gratuluję i
    > dziękuję w imieniu złodziei, bo dzięki takim jak Ty są bezkarni.

    Spoko, to nie takie proste. Jeżeli terminal zgłosi "Zatrzymać Kartę" to
    możesz. Ale mi nic takiego terminal nie pokazał. Właściciel (jakiś hiszpan)
    pewnie jeszcze smacznie spał. Nie pasowało mi to że karta była Hiszpańska, a
    gośc Polak ale tak też się może zdarzyć. Za to podpis był ewidentnie inny.
    Niestety nie wolno mi karty zatrzymać tylko na podstawie podejrzeń. Tak jak
    nie wolno złapanego złodzieja przykuć kajdankami np do kraty (jak pódziesz
    dzwonić na policję). Jeden właściciel sklepu tak zrobił i ma sprawę o
    czasowe ograniczenie swobody.
    Odmówiłem gościowi i poszedł ale zaraz zadzwoniłem do Polcardu i oni już
    "wrzucili" tą kartę na uwazny monitoring. Tzn, nie puszczą żadnej następnej
    transakcji.
    Odradzam posiadania jakichkolwiek kart nie-elektronicznych, tzn takich w
    których transakcje potwierdzamy podpisem a nie PINem. PINu nie podrobi ale
    podpis na pewno.