    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie uznanie VAT
    Date: Sat, 21 Sep 2002 10:26:35 +0200

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:Y7Ni9.214589$1S3.5397875@news.chello.at...
    > Witam wszystkich.
    > Chciałbym zapytać szanownych grupowiczów co sądzą o takiej sytuacji:
    > kontrola UKS wykazała, że od zakupionego towaru 7 (siedem) podmiotów
    > wcześniej nie zapłacono do US podatku VAT i w związku z tym ja nie mam
    prawa
    > do odliczenia tego który znajduje się na fakturze otrzymanej przeze mnie.

    Czyli było tak:
    firma_1 sprzedaje firmie_2, firma_2 firmie_3, itd., aż firma_6 sprzedaje
    Tobie? I firma_1 nie odprowadziła należnego VAT-u? I Ty masz go zapłacić? To
    jakaś dziwna sytuacja. Co innego gdyby to firma_6 nie zapłaciła VAT-u. To
    zmienia postać rzeczy. Ale tak...

    > Przy okazji sprawdzania poprzednich właścicieli zakupionego przez moją
    firmę
    > towaru, UKS wysnół wniosek, że firmy te obracały tym towarem tylko i
    > wyłącznie w celu "wygenerowania" do zwrotu podatku VAT. We wnioskach
    > końcowych stwierdzono więc, że cała transakcja i u mnie miała na celu
    > "wygenerowanie" VAT-u i w efekcie ja nie mam prawa do odliczenia VAT
    > naliczonego mi na fakturze.

    Na to musieliby mieć dowody bezpośrednio na Ciebie.

    > W związku z powyższym mam pytanie: w jaki sposób można stwierdzić z całą
    > pewnością że można z czystym sumieniem odliczyć naliczony mi VAT?

    To się (niestety) nie da. Dlatego wszystkie te ogłoszenia "sprzedam koszty
    VAT" itd. są mocno podejrzane.

    BaLab