  • Data: 2004-02-27 06:09:48
    Temat: Re: Niech mnie ktos wreszcie dobije - TPSA raz jeszcze
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote
    > Ależ korzystasz. Ty chyba wrzucasz do jednego worka pojęcia
    > "prywatny" i "osobisty" !!

    No tak, ja dziele rzeczy na prywantne i firmowe:) A tu wyglada, ze wg.
    nomenklatury
    powinno byc: osobiste oraz firmowe:)

    > Nie wadzi. Ale twierdzenia oparte o "słyszałem" mają małą moc prawną :)

    Tyle wiem:) Chociaz dzwoniac do US i dostajac jakas informacje naiwnie
    zakladam,
    ze jest ona prawdziwa:) i zgodna z jakims punktem prawa:)

    > Konto firmowe MUSISZ mieć jak dokonujesz przelewów lub przyjmujesz
    > wpłaty przekraczające limity z PDG (najniższy: 3000 euro).
    > Konto firmowe jest ci niezbędne jak chcesz korzystać ze zwolnienia
    > z kasy fiskalnej opartego o "wpłaty na konto".

    Hm... kiedys mialem tak, ze mialem problem z zaplaceniem vat, pit, czy zus,
    nie pamietam
    z konta firmowego, bo zapomnialem pieczatki, a to byl ostatni dzien.
    Chccialem wiec zaplacic z prywatnego i w banku (Millenium) mi odmowili tej
    operacji
    mowiac, ze tak nie wolno. Zadzwonilem wtedy do US/ZUS z tym pytaniem i tez
    mi
    powiedzianko ze nie wolno... no to uwierzylem. A ze to bylo dawno to juz nie
    pameitam
    dokladnie :(

    > Kto jest podatnikiem ? ;)
    > "firma cośtam Janusz J" czy niejaki Janusz J ?

    Hm, no fakt:)

    > Ale przypuszczam że nie ma sankcji na celowe i/lub skuteczne
    > uchylanie się od przyjęcia i odpowiedzi na korespondencję :(

    Cel jest taki, zeby wymusic na pacanach przyslanie poprawnej faktury:)
    Hm... ale po tych wszystkich rozwazaniach na to, ze DG i OF to wlasciwie to
    samo
    wychodzi mi na to, ze wlasciwie czy na fakturze pisze
    Maciek xxx
    czy
    Uslugi jakiestam - Maciek xxx
    to obie faktury mozna bez zandych przeszkod wpisac do KPiR czy VAT?
    I nie ma zadnego obowizku, zeby rzeczy na DG mialy jasno wpisane ze sa na
    DG?
    Czy moze to juz za daleko posuniety wniosek?

    Janusz
    :)