    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nieprawidłowa faktura i odłączony internet.
    Date: Sat, 25 Jun 2005 17:08:08 +0200

    On Sat, 25 Jun 2005, Jacek Kosteral wrote:

    > + - dostarczona faktura zawierała złą nazwę firmy
    > + i zły adres - jedynie NIP się zgadzał

    No to *był* ból.

    > + - w umowie jest zapis że opłata za usługę odbywa się na podstawie
    > + wystawionej i dostarczonej faktury (nie ma słowa "poprawnie wystawionej

    Acha. Jeśli tego jesteś pewien - to nie mam zdania.
    Bo są dwie przeciwne przesłanki: brak *poprawnej* faktury oraz
    znane ci z umowy zobowiązanie zapłaty za usługę określone
    terminem niezależnym od f-ry. IMO jeśli tak jest to umowa jest
    do kitu :|
    Jakby termin zapłaty był wprost uzależniony od dostarczenia
    faktury to bym poparł twój pogląd bez zastrzeżeń.

    > + stąd moje pytanie było czy mam też płacić faktury wystawione przez providera
    > + na "TVN" czy "McDonalda" dostarczone właśnie mi.

    A, jasne :)
    Tylko ogólną zasadą zobowiązania cywilnego byłaby konieczność zapłacenia
    znanej ci kwoty w znanym ci terminie - i powodem niezapłacenia (pomijając
    zapisy umowne) byłaby odmowa wydania "pokwitowania" (niekoniecznie
    faktury z zapisem, ale np. podpisu na KP). Wtedy należałoby zapłacić
    do depozytu sądowego...
    Jak ma być inaczej to powinno to wynikać *wyraźnie* z umowy !

    > + Provider ma monopol w miejscu w którym prowadzę firmę

    Nie mam pytań :(

    > + Czy ja jestem w tym wypadku na straconej pozycji?
    > + Działałem przecież w dobrej wierze - poinformowałem providera
    > + że wystawił fakturę z błędnymi danymi, po otrzymaniu
    > + kolejnej już prawidłowej faktury opłatę uiściłem w terminie.

    Może ktoś z prawników... ja tam tylko szarym podatnikiem jestem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)