  • 51. Data: 2005-06-28 23:15:07
    Temat: Re: Nieprawidłowa faktura i odłączony internet.
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > Mój provider - TPSA nie dostaje zapłaty do momentu rozstrzygnięcia
    > reklamacji - o ile wiem takie prawo mam.

    Bo tepsa ma swój regulamin świadczenia usług, a w nim §36 pkt. 2

    > A faktury poprawia bez gadania.

    Uuuu... To szczęściarz jesteś ;-)

    M.

  • 52. Data: 2005-06-28 23:21:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek napisał(a):

    > Bo normalnie to po miesiącu miałbyś wpis w rejestrze niesolidnych
    > płatników, bank wypowiedziałby ci umowy kredytowe i zamknął wszystkie
    > karty, o wzięciu jakiejkolwiek pożyczki, czy wynajęciu lokalu, samochodu
    > mógłbyś zapomnieć. Elektrownia przed podpisaniem umowy zażądałaby
    > depozytu, a o telefonie to mógłbyś tylko pomarzyć.

    Ale w tej samej bajce próba regularnego wyłudzania należności za usługi
    telekomunikacyjne skonczyłaby sie wypłaceniem odszkodowania w wysokości
    kilkusetkrotnej kwoty "rzekomych" należności, a sąd rozpatrzył by sprawę
    w przeciągu miesiąca, a nie sześciu lat. Elektrownia nie wystawiałaby mi
    w grudniu rachunków za listopad następnego roku i tak dalej i tak
    dalej.. A bank nie żądał by kwitu "o zatrudnieniu na czas nieokreślony",
    tylko normalnej historii kredytowej.

    Jaki naród taki kapitalizm :-P

    M.

  • 53. Data: 2005-06-28 23:26:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    > w grudniu rachunków za listopad następnego roku i tak dalej i tak
    > dalej.. A bank nie żądał by kwitu "o zatrudnieniu na czas nieokreślony",

    w tej bajce wszystko to by się zdarzyło, z tym, że bez protestu po
    twojej interwencji zostałoby to odkręcone. Do następnego razu.

  • 54. Data: 2005-06-29 08:30:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jun 2005, Maciej Bebenek wrote:

    > + Gotfryd Smolik news napisał(a):
    [...do Cavallino...]
    > + > IMO argument o "potrąceniu strat" z innego twojego postu
    > + > wygladał mi dobrze na gruncie prawa cywilnego.
    > +
    > + Niezupełnie. Potrącać, o ile dobrze pamiętam,
    > + mozna nalezności bezsporne.

    Ściślej: "wymagalne". Zgodziłem się z góry:
    rzeczy - wykazania że owo wyrównanie strat stało się
    wymagalne...<<
    Niemniej powiedzmy że wstępnie "wyglądało"... im dłużej się
    przyglądam tym gorzej "wygląda".

    > + VAT? A przychody z odszkodowania są wpływem ze sprzedaży?;-)

    Hm... widać że to niedopatrzenie ustawodawcy, co ? ;)
    OK

    A dochodowy ?
    Tu tak świetlanie sprawa IMO nie wygląda, dobrze gadam ?
    Postawienie tezy że "potrąciliśmy sobie i w związku z tym
    nie zapłaciliśmy" przesądzałoby że już *nastąpiło* potrącenie
    a to oznacza że z tytułu odszkodowania dochód jest.
    Już jest.
    Mylę się ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 55. Data: 2005-06-29 08:39:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jun 2005, Cavallino wrote:

    > + Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    > + > Natomiast prawo do potrącenia z tej kwoty kwoty szkody wygląda
    > + > mi na razie na możliwe - tu się nie będę kłócił :)
    > + > Niby "efekt" ten sam, ale nazwa inna ;)
    > +
    > + Akurat nazwa interesuje mnie najmniej.

    IMO niesłusznie.
    Chodzi o to iż prawidłowe określenie czynności prawnych które miały
    miejsce wpływa na określenie obowiązków pozaumownych - choćby
    podatkowych. Takimi obowiązkami są np. wystawianie faktur ;),
    dokumentowanie przychodów....
    Jak się zapatrujesz na sprawę podatku dochodowego od odszkodowania
    które sobie *potrąciłeś* czyli już "dostałeś" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 56. Data: 2005-06-29 08:45:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jun 2005, Cavallino wrote:

    > + Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał
    > + > Pozostaje sąd i kilka lat oczekiwania.
    > +
    > + Zgadza się.
    > + Jak myślisz, kto pójdzie do sądu i zapłaci koszty?
    > + Nie lepiej stulić uszy i poprawić fakturę bez szczekania?

    Czekaj, czekaj.
    W omawianym przypadku kto ma "stulić uszy" ?
    Przecież provider-monopolista dał wyraźnie do zrozumienia że
    wartość jednej faktury to on ma "gdzieś" i woli przeczołgać
    klienta wypowiedzeniem umowy - żeby w zębach przyniósł
    wszystkie należności i wniosek o ponowne przyłączenie ("rozpatrzymy
    jak wszystkie należności będą zapłacone z odsetkami" :>) ?

    ...coś pisałeś o "przejściu do innego providera" ? ;)
    Znaczy w okolicach firmy Jacka otwierasz taką działaność ?
    :)

    > + > VAT? A przychody z odszkodowania są wpływem ze sprzedaży?;-)
    > +
    > + To nie jest odszkodowanie, bez uznania to niemożliwe.
    > + To jest zabezpieczenie.

    Acha. A mówiłeś że "nazwa nie jest ważna" :]
    Z prawem rozporządzania czy bez ? Mam na myśli podatek PCC
    od depozytów nieprawidłowych ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 57. Data: 2005-06-29 17:56:19
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Konstrukcja mało znana ;-) ALe jakby nie patrzeć, musi miec jakąś
    > podstawę, wynikającą albo z prawa albo z umowy.

    Masz roszczenie - masz podstawę.

    > W prawie nie znam takiego uregulowania, w umowie jest to, co jest, więc...
    > odłączają Ci internet

    Na szczęście z reguły jest komu przyłączyć.
    A z naciągaczami nie gadam.

  • 58. Data: 2005-06-29 17:57:29
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > no pod tym względem nasze prawo jeszcze nie dorosło do rzeczywistości.
    > Bo normalnie to po miesiącu miałbyś wpis w rejestrze niesolidnych
    > płatników

    Chory chyba jesteś.
    Ktoś naraził Cię na straty swoim niedbalstwem, a Ty chcesz jeszcze SIEBIE
    uznać za niesolidnego?

  • 59. Data: 2005-06-29 17:58:42
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Bo tepsa ma swój regulamin świadczenia usług

    Dokładniej to podpada pod prawo telekomunikacyjne.
    Ale, ale - czy ten provider nie podpada?

    > Uuuu... To szczęściarz jesteś ;-)

    Taa, zwłaszcza że zazwyczaj poprawia co miesiąc.....

  • 60. Data: 2005-06-29 17:59:43
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Jak się zapatrujesz na sprawę podatku dochodowego od odszkodowania
    > które sobie *potrąciłeś* czyli już "dostałeś" ?

    Nikt nie mówi o odszkodowaniu.
    Może po upływie okresu przedawnienia...