  • 1. Data: 2004-03-29 11:12:23
    Temat: Nierzetelny wykonawca
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Sytuacja przedstawia się tak.
    Lekarz wynajął z ogłoszenia prasowego fachmana na doprowadzenie lokalu na
    gabinet lekarski do stanu użyteczności (po jakiejś przychodni państwowej -
    czyli stan nieciekawy). Facet miał poskuwać starą glazurę, wymienić trochę
    hydrauliki, położyć glazurę, terakotę, zamontować umywalki itp.
    Umowy żadnej nie podpisano bo ta zaproponowana przez zleceniodawcę wykonawcy
    się nie podobała i vice versa. Pozostawiono to na później, a tymczasem gość
    dostał zaliczkę na materiały i prace ruszyły. Po paru dniach okazało się, że
    ruch był raczej pozorny i nic się nie dzieje, a właściciel firmy jest
    nieuchwytny ani fizycznie ani telefonicznie. W związku, że termin
    opuszczenia starego gabinetu zbliżał się nieuchronnie - postanowiono zmienić
    ekipę remontową - tym razem na jakąś poleconą i sprawdzoną. Z nową ekipą
    wszystko idzie normalnie i prace są wykonywane szybko i rzetelnie. Natomiast
    pierwszy wykonawca wystąpił z roszczeniami o wypłacenie mu zaległych
    należności za wykonane prace. Rzecz jasna, kwestia wysokości tychże jest
    sporna, gdyż gość domaga się wypłaty za niewykonane roboty i generalnie
    zachowuje się bezczelnie. Coś mu się należy, ale nie tyle ile by chciał.
    Pytanie - czy wobec braku umowy pomiędzy stronami ma wogóle prawo do
    jakichkolwiek roszczeń?
    Graszka.

  • 2. Data: 2004-03-29 13:05:29
    Temat: Re: Nierzetelny wykonawca
    Od: Esokal <E...@f...egospodarka.pl>

    Ciemno to widzę. To sa skutki niezawierania umow.

    Jest jakas faktura, protokol odbioru prac ? itp...

    --
    Esokal
    Esokal's Profile: http://forum.egospodarka.pl/member.php?action=getinf

  • 3. Data: 2004-03-29 13:48:00
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > Ciemno to widzę. To sa skutki niezawierania umow.
    >
    > Jest jakas faktura, protokol odbioru prac ? itp...

    Ale za to ciemno jest dla obu stron.

    Tomek

  • 4. Data: 2004-03-29 15:23:01
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "toster" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Ale za to ciemno jest dla obu stron.
    >
    > Tomek
    Niestety, też tak to widzę.
    Generalnie od początku dość niefrasobliwie obie strony postępowały, więc jak
    doszło do konfliktu interesów to nie ma się czego czepić. No nic, nie moja
    to sprawa, chciałam poradzić coś rodzinie, bo sama nie mam pomysłu jak ma
    sobie w tej sprawie radzić. Ale jak fundowała sobie kłopoty to się nie
    radziła, więc trudno.
    Dzięki za odzew, Graszka.

  • 5. Data: 2004-03-29 16:18:51
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > to sprawa, chciałam poradzić coś rodzinie, bo sama nie mam pomysłu jak ma
    > sobie w tej sprawie radzić. Ale jak fundowała sobie kłopoty to się nie

    W razie czego, niech rodzina mówi, że był kręcony kolejny odcinek "Usterki".
    Emisja w maju.
    Powinno pomóc.

    Tomek

  • 6. Data: 2004-03-29 16:23:04
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    To raczej nie kwestia podatków, tylko umowy (czy została zawarta, na
    jakich warunkach, etc.). Pewnie pomoże wam ktoś od KC, najlepiej na
    pl.soc.prawo. (Czy zaliczka była pokwitowana?)

    --
    bromden[at]gazeta.pl