    From: "parrot" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niezaplacony VAT meza
    Date: 11 Feb 2004 10:41:23 +0100

    > Jak możesz udawać , że nie widziałaś listu jak Urzędy Skarbowe przysyłają
    > zawsze polecone za pokwitowaniem odbioru. Jak nie był adresowany na Ciebie
    > to po co brałaś, czy myślałaś że urząd mu daje jakieś pieniądze i Ty dobra
    > żona je odbierzesz ?
    > TH

    Zawsze znajdowalam tu pomoc, ale widze, ze cos sie zmienilo na niusach :(
    Szkoda.

    Drogi TH, szybko wydajesz sady (a wystarczylo sie zapytac, np.), ale widze, ze
    wiesz o polskim prawie jeszcze mniej ode mnie. W mysl kodeksu cywilnego, list
    wyslany na oficjalny adres, uwaza sie za doreczony (vide wezwania z sadow,
    etc.). Taka formulke widywalam wielokrotnie na listach z rozmaitych firm
    windykacyjnych, wiec jestem pewna, wiem tez co wyjmowalam ze skrzynki. Ten
    list NIE BYL polecony. Po prostu lezal sobie w skrzynce. Dlatego moge udawac,
    szanowny panie TH.

    Z komornikami mam do czynienia odkad maz wyjechal i na marginesie, dzieki
    temu, ze nie odbieralam listow poleconych, kilkakrotnie zostalam zaskoczona
    pojawieniem sie komornika na pensji, lub w mieszkaniu i oklejeniem mi sprzetow.

    Kiedys pojawil sie u mnie w domu komornik z US w sprawie zaleglych 20tys. ZUSu
    meza. Obejrzal mieszkanie, moje stare graty i sporzadzil protokol dla ZUS, w
    ktorym napisal, ze dluznika w kraju nie ma i dal mi nadzieje, ze byc moze ZUS
    uzna dlug za niesciagalny i nie bedzie dochodzil go od "osob trzecich" jak to
    ujal.

    Powiedzial tez, ze jesli podobna sytuacja wystapi z US, to z cala pewnoscia,
    nie beda mieli listosci.

    Dlatego zanim wyrzuce list do kosza i znow zaczne zyc w strachu, ze
    niespodziewanie ktos mi zablokuje konto, lub wejdzie na pensje i zabierze jej
    polowe, chcialam sie kogos poradzic. Mialam nadzieje, ze moze tak, jak dla
    ZUSu dla US tez jestem "sosoba trzecia" z ktorej moga, ale nie musza sciagac
    kasy?

    Czy mozliwe jest zawarcie ugody z US, bo jesli zabiora mi polowe pensji, to
    zdechne z glodu z dziecmi? Jesli sie nie odezwe, za ile czasu komornik zajmie
    mi pobory (i czy w ogole zajmie)?

    O takie odpowiedzi mi chodzi. Jesli nie mozesz mi nic poradzic, nie pisz juz
    nic. Takie uwagi, jak powyzsza, sa po prostu niesprawiedliwe. Mogles przeciez
    zapytac "Czy list byl polecony?" i nie byloby sprawy :(

    Pozdrawiam wszystkich
    parrot