  • 11. Data: 2008-08-10 08:06:37
    Temat: Re: Niski ZUS w spółce jawnej?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > wiadomości news:g7kvn3$1i8$1@news.onet.pl...

    > A czego nie zrozumiałeś z powyższego, względnie z czym to Ci się kłóci?

    Zrozumiałem, że twierdzisz, że nie jest możliwe założenie
    jednoosobowej spółki z o.o. Ale po namyśle stwierdziłem, że chyba nie
    chodziło Ci o brak możliwości, tylko o brak sensu zakładania takowej.
    Czy tak? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-08-10 08:17:43
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Zrozumiałem, że twierdzisz, że nie jest możliwe założenie jednoosobowej
    > spółki z o.o. Ale po namyśle stwierdziłem, że chyba nie chodziło Ci o
    > brak możliwości, tylko o brak sensu zakładania takowej. Czy tak? :)

    Dlaczego nie ma sensu? Jak najbardzie ma sens.
    Ktos chce otworzyc interes, a nie chce ryzykowac majatkiem wlasnym.
    Zaklada spolke, powoluje zarzad i czeka na wyniki.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 13. Data: 2008-08-10 09:49:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Dlaczego nie ma sensu? Jak najbardzie ma sens.
    > Ktos chce otworzyc interes, a nie chce ryzykowac majatkiem wlasnym.
    > Zaklada spolke, powoluje zarzad i czeka na wyniki.

    Nawet wtedy warto mu znaleźć wspólnika, choćby na 1/1000000000000.
    Inaczej ZUS go nie ominie, zwłaszcza jeśli nie jest zatrudniony.

  • 14. Data: 2008-08-10 09:50:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zrozumiałem, że twierdzisz, że nie jest możliwe założenie jednoosobowej
    > spółki z o.o. Ale po namyśle stwierdziłem, że chyba nie chodziło Ci o brak
    > możliwości, tylko o brak sensu zakładania takowej. Czy tak? :)

    Odpowiadałem na Twoje pytanie: "A coś więcej o tych metodach możesz
    napisać?".
    To była jedna z metod.
    Jednoosobowość spółki z o.o. likwiduje większość jej plusów pozostawiając
    wszystkie minusy.

  • 15. Data: 2008-08-10 10:33:21
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 09.08.2008 Balrog <a...@a...com> napisał/a:
    > Czytałem kiedyś że jako spółka jawna mozna wciąż płacić niskie
    > składki, niestety nie mogę znaleźć teraz tego artykułu. Nie bardzo
    > uśmiechają nam sie składki 800+ na głowę, obaj odkładamy na III filar,
    > tam przynajmniej stopa zwrotu >0%.

    Niestety, nie moze. Sam jestem ofiara preferencyjnych skladek ZUS w sp. j.
    Placilem takie przez 2 lata, a teraz sie okazalo, ze mam pokazne zaleglosci.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 16. Data: 2008-08-10 10:33:40
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Cavallino pisze:

    > Nawet wtedy warto mu znaleźć wspólnika, choćby na 1/1000000000000.
    > Inaczej ZUS go nie ominie, zwłaszcza jeśli nie jest zatrudniony.

    To jest akurat kurizum polskiego prawa.
    Jednoosobowy udzialowiec nie prowadzi dzialalnosci, poniewaz nie ponosi
    ryzyka gospodarczego (patrz: definicja o samozatrudnianiu, czy cos takiego).
    Poza tym jesli jeden mialby prowadzic DG, to 2 udzialowcow prowadzi 2x
    DG, inaczej nie ma to ZADNEGO sensu logicznego.
    Dzialalnosc prowadzi spolka, po to ma osobowosc prawna.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 17. Data: 2008-08-10 15:13:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To jest akurat kurizum polskiego prawa.
    > Jednoosobowy udzialowiec nie prowadzi dzialalnosci,

    A co to ma do rzeczy?
    Jest objęty składkami ZUS i już.

  • 18. Data: 2008-08-11 13:30:45
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 10 Aug 2008 10:33:21 +0000 (UTC), Przemyslaw Frasunek napisał(a):
    > Niestety, nie moze. Sam jestem ofiara preferencyjnych skladek ZUS w sp. j.
    > Placilem takie przez 2 lata, a teraz sie okazalo, ze mam pokazne zaleglosci.

    Cóż, tak to jest niestety przy wszystkim jak się nie czyta...
    Spółka jawna jak byk figuruje wśród przypadków które się nie łapią do
    ulgowego ZUSu - inna sprawa, że oczywiście ZUS nie powinien w ogóle przyjąć
    deklaracji ulgowych składek a jak jest wszyscy wiedzą...

    Ja z tego powodu zdecydowałem się na s.c. choć wiąże się z tym sporo
    niedogodności - ale zaoszczędzona kwota piechotą nie chodzi...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004