    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 21 Oct 2011 22:19:19 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Noty odsetkowe

    On Thu, 20 Oct 2011, Stephen ÓM wrote:

    > 1. Jeden klient zapłacil i na rachunek i na odsetki. Przychód od
    > rachunku od dawna jest w księdzy. Przypuszczam, że teraz mam wpisać
    > odsetki jako 'pozostałe przychody' (kol. 8) w KPiR - ale jaki ma być
    > dokument do tego? Wydruk z konta? Nota odsetkowa?

    A jaki Ci pasuje? ;)
    Zważ: w rozporządzeniu o KPiR jest bardzo restrykcyjny zapis
    dotyczący dokumentów wymaganych dla KOSZTÓW.
    Nie ma praktycznie żadnych ograniczeń dla rodzaju dokumentów,
    którymi można dokumentować PRZYCHODY.
    To działa w drugą stronę: dla konkretnych zdarzeń istnieją
    wymogi wystawienia dokumentu drugiej stronie.
    Tak, druga strona ma prawo żądania pokwitowania na podstawie
    art.462KC, zwyczajowo taką rolę pełni nota właśnie.
    Ale to nie jest "urzędowa" nazwa obowiązująca dla KPiR (nie
    mam pojęcia, czy dla PK jest taki wymóg).

    > 2. Drugi klient nie zapłacił na odsetki (tylko na rachunek sam).
    > Odsetki są małe i wszystko mi jedno jeśli klient im nie zapłaci. Mogę
    > więc zapomnieć o tym

    Piotrek w sąsiednim wątku już podał przepis :)
    (skoro przychód wcześniej *nie* powstaje, to nie ma zdarzenia które
    podlega obowiązkowi rejestracji).

    pzdr, Gotfryd