    From: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowa dzialalnosc i VAT
    Date: Fri, 24 Oct 2003 09:00:40 +0200

    NataN wrote:

    > 1) Jaka jest stawka podatju VAT na ten typ uslug?

    22%

    > 2) Czy skoro jest koncowka roku i raczej nie zblize sie do kwoty
    > 40000PLN to oplaca mi sie byc zwolnionym z palcenia VAT (musze sie
    > zdecydowac idac do Urzedu Skarbowego). Bycie platnikiem VAT wymaga
    > zaplacenia 152PLN - rozumiem, ze to oplata jednorazowa.

    Streszcając się
    1. Nie popłaca się być płatnikiem VAT jeśli świadczy sie usługi tylko
    dla osob fizycznych nie prowadzących DG. Wyjątek to np. usługi
    budowlane gdzie ulgi podatkowe wymagają od osoby fizycznej posiadania
    faktury VAT.
    2. Zawsze opłaca się być płatnikiem VAT jeśli ma się koszty z VAT-em i
    świadzy się usługi wyłacznie VAT-owcom
    3. W wypadkach pośrednich trzeba oszacować zyski i straty

    > 3) Czy w ogole lepiej byc paltnikiem VAT czy nie? Bo nie moge za nic
    > do tego dojsc. Niby ceny wyzsze, ale czy dla moich klientow robi to
    > roznice? Czy to bardziej bedzie moja wada czy zaleta jesli bede placil
    > VAT?

    Jak napisałem wyżej,. Jeśli klienci są VAt-owcami to nie robi im to
    wielkiej różnicy

    Nie zgłaszać