    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowa dzialalnosc i VAT
    Date: Mon, 27 Oct 2003 11:33:06 +0100

    On Mon, 27 Oct 2003, Piotr A. Dybczyński wrote:

> [...]
    >+ <s...@s...com.pl> pisze:
    >+
    >+ > [...] znaczy, liczy się "od rozpoczęcia" (i na wykresie
    >+ > przychód[dni] nie można przekroczyć prostej narastającej)
    >+ > czy "do zakończenia" i na wykresie przychód w pozostającej
    >+ > do końca częsci nie może przekroczyć prostej opadającej
    >+ > do zera ?
    >+
    >+ Na mój rozum (NMR) jeśli w pełnym roku obowiązuje roczny limit
    >+ to w 1/7 roku obowiązuje 1/7 limitu i po jego przekroczeniu (w dowolnym

    Nie tak.
    Zostało nam 1/7 limitu, czyli ok. 5480 zł.
    Czy sugerujesz że może sprzedać w 1. tygodniu towaru za 4000 zł,
    a później będzie leżał do końca roku do góry brzuchem i już
    nic nie sprzeda - i NIE wpadnie w VAT ?

    >+ Pochodna dochodu po czasie może być lokalnie bardzo duża , ważne by całka po
    >+ całym okresie obliczeniowym była mniejsza od limitu (NMR).

    Otóż na pewno nie :)
    Bo ta całka z pochodnej (po całym okresie) to jest po prostu dochód.

    NA PEWNO nie jest tak, że DLA ZACZYNAJĄCEGO liczy się
    cały przychód przypadający na część roku - liczy się
    "na dni" *w okresie*. Gdzieś (w infor ? w dostępnej części
    GP ? w RP ?) był kiedyś komentarz na ten temat. Ale nie
    pamiętam :(
    Pytałem czy "od przodu" czy "od końca".

    Patrzę w ustawę:
    +++++
    7. Jeżeli faktyczna wartość sprzedaży towarów, w proporcji do okresu
    prowadzonej sprzedaży, przekroczy w ciągu roku podatkowego kwotę określoną
    w ust. 1 pkt 1 lub w ust. 4, zwolnienie określone w ust. 6 traci moc
    z dniem przekroczenia tej kwoty.
    -----
    Acha - to mamy jasność.
    Liczy się "normalnie" :), czyli "od przodu".
    40900/365 => 112,05 zł.
    Czyli "w każdym dniu sprzedaży" limit wzrasta o 112 zł :)
    Jak sprzeda w 4 dniu towar za 500 zł, to choćby do końca
    roku już nigdy nic nie sprzedał - wpada w VAT !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)