    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowe, cieplutkie rozporządzenia
    Date: Fri, 30 Apr 2004 11:33:48 +0000 (UTC)
    Sender: Administrator <r...@p...provider.pl>

    "Mirosław Stępiński" <s...@n...pl> wrote:
    > Rzeczywiście... nie ma podpisów... ale cholerne "potwierdzenie odbioru
    > faktury korygującej" zostało. Ciekawe, czy w świetle zdolności
    > interpretacyjnych Pań z Urzędów Skarbowych żółta "zwrotka" z poczty
    > wystarczy?

    Dotychczas wystarczała. Nie mogę otworzyć oczywiście strony MF, żeby podać
    linka, więc skopiuję kawałek (wybaczcie objętość - to wina MF, że nie mogę
    wejść na ich stronę :) ):

    ---
    Sygnatura PP/443-56/TE/03
    Data 2003.06.12
    Autor Urząd Skarbowy w Kędzierzynie Koźlu

    Pytanie podatnika:

    Czy w przypadku wysłania faktury korygującej pocztą, zwrotne potwierdzenie
    odbioru może być uznane jako potwierdzenie odbioru faktury i stanowić
    podstawę do obniżenia podatku należnego w rozliczeniu za miesiąc, w którym
    sprzedawca otrzymał to potwierdzenie? - dot. § 41 ust. 4 rozporządzenia
    Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie wykonania niektórych
    przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.
    U. Nr 27, poz. 268).

    Odpowiedź:

    Urząd Skarbowy w Kędzierzynie-Koźlu działając na podstawie art. 14a § 1
    ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz.
    926 ze zm.) w odpowiedzi na pismo z dnia 20.05.2003 r. w sprawie stosowania
    prawa podatkowego dotyczącego przepisów § 41 ust. 4 oraz § 42 ust. 6
    Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie
    wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o
    podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 27, poz. 268) informuje, iż przepisy § 41 ust.
    4 wymagają od sprzedawcy, by ten posiadał potwierdzenie odbioru wystawionej
    przez siebie faktury korygującej dokonane przez nabywcę. Potwierdzenie
    odbioru faktury korygującej stanowi podstawę do obniżenia podatku należnego
    w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym sprzedawca otrzymał to
    potwierdzenie.

    Potwierdzenie faktu otrzymania faktury korygującej przez nabywcę towarów i
    usług może być dokonane w dowolnej formie. Może być to zwrotne potwierdzenie
    odbioru wysłane pocztą, w formie listu poleconego, przesyłki zawierającej
    fakturę korygującą, może być to również przesłana zwrotnie kopia podpisanej
    faktury korygującej, bądź fax podpisanej faktury korygującej. Żaden przepis
    nie stanowi, iż musi to nastąpić w specjalnej formie. Oryginał dokumentu
    faktury jest wymagany dla nabywcy w celu wykonania przez niego czynności
    obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu towarów lub
    usług. Natomiast sprzedawca dysponuje z zasady wyłącznie kopią wystawionych
    przez siebie dokumentów.

    Zatem zdaniem tut. Urzędu forma potwierdzenia jaką spółka przedstawiła w
    piśmie, a mianowicie wysłanie faktury korygującej pocztą za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru, może być uznana jako potwierdzenie odbioru faktury
    korygującej, a tym samym może stanowić podstawę do obniżenia podatku