    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowe formularze (VAT) i nowe zasady zaokrąglania kwot
    Date: Fri, 30 Dec 2005 14:20:19 +0100

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0512301312370.3336@athlon> wstukał:

    > A czy zasady VAT się zmieniają nie sprawdziłem (mogli przy
    > okazji nowelizacji np. skreślić zapisy z ustawy VAT i już by
    > było jednolicie).

    Co mieli skreślać -- delegację dla ministra do określenia wzoru i objaśnień?

    Objaśnienia dotyczą wzorów deklaracji dla podatku od towarów i usług (VAT-7
    i VAT-7K), wprowadzonych rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 19
    września 2005r. w sprawie wzorów deklaracji podatkowych dla podatku od
    towarów i usług (Dz. U. Nr 185 , poz. 1545).

    2. Poszczególne pozycje deklaracji wypełnia się w pełnych złotych, pomijając
    grosze, a od dnia 1 stycznia 2006r., zgodnie z art. 63 § 1 ustawy z dnia 29
    sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn.
    zm.) pozycje te zaokrągla się do pełnych złotych w ten sposób, że kwoty
    wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a kwoty wynoszące 50 i więcej
    groszy podwyższa się do pełnych złotych.

    :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]