  • 1. Data: 2005-12-30 08:34:39
    Temat: Nowe formularze (VAT) i nowe zasady zaokrąglania kwot
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Czytam:
    http://www.pit.pl/pages/i/557.php
    i pytam:
    czy te nowe zasady zaokrąglania będą dotyczyć także formularzy VAT?

    Bo jakoś nic nowego w nich nie widzę dla PIT (jest to nadal zwykłe,
    matematyczne zaokrąglanie w dół lub w górę), tylko dla VAT było (będzie?)
    takie nienormalne "obcinanie" końcówki...

    Czy jest nowe druki VAT-7 obowiązują od "nowego roku",
    to znaczy, że rozliczenie za grudzień musze juz złożyć
    na nowym druczku?

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2005-12-30 10:02:09
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy jest nowe druki VAT-7 obowiązują od "nowego roku",
    > to znaczy, że rozliczenie za grudzień musze juz złożyć
    =====================
    Nowe formularze są już od września ale do końca roku można składać jeszcze
    stare. Jeżeli deklaracje za grudzień będziesz składał w styczniu to już na
    nowym oraz wg nowych zasad zaokrąglania. Oczywiście deklaracje za grudzień
    możesz złożyć w grudniu (wtedy może być stary druk i stare zasady)
    Przeczytaj objasnienia do deklaracji.

    Atomek

  • 3. Data: 2005-12-30 11:20:19
    Od: "latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > nowym oraz wg nowych zasad zaokrąglania. Oczywiście deklaracje za grudzień
    > możesz złożyć w grudniu (wtedy może być stary druk i stare zasady)

    Twoj post rozumiem jako "TAK - nowe zaokrąglanie dotyczy VAT-u".

    Dzięki,

    latet

  • 4. Data: 2005-12-30 11:50:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    latet wrote:

    > Twoj post rozumiem jako "TAK - nowe zaokrąglanie dotyczy VAT-u".

    Dobrze rozumiesz.

  • 5. Data: 2005-12-30 12:16:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Dec 2005, latet wrote:

> [...]

    ...tam jest mowa "których termin płatności przypada..."
    Fakt wcześniejszego złożenia deklaracji nie powinien nic zmieniać.

    > Twoj post rozumiem jako "TAK - nowe zaokrąglanie dotyczy VAT-u".

    Przyznam że się nie przyglądałem - ale stan "na dziś" jest taki że
    zasady ogólne (opisane bodaj w Ordynacji) są jakieś a dla VATu
    są odrębne - opisane w ustawie VAT.

    Link dotyczy zmiany zasad ogólnych, nie szczególnych dla VAT !

    A czy zasady VAT się zmieniają nie sprawdziłem (mogli przy
    okazji nowelizacji np. skreślić zapisy z ustawy VAT i już by
    było jednolicie).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-12-30 12:18:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Dec 2005, jureq wrote:

    > Dobrze rozumiesz.

    ...masz pod ręką namiar na akt prawny (nr DU) ?
    Bo tekst artykułu wyraźnie dotyczy Ordynacji.
    Sprawdziłbym czy tam jest "w ustawie [...tu specyfikacja
    ustawy o VAT...] skreśla się art [...tu numerki...]...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-12-30 12:36:38
    Od: "latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > są odrębne - opisane w ustawie VAT.
    > Link dotyczy zmiany zasad ogólnych, nie szczególnych dla VAT !

    No to po co by był ten cały szum o ZMIANIE zadad zaokrąglania,
    skoro żadnej zmiany (dla PIT) nie ma?

    latet

  • 8. Data: 2005-12-30 12:58:16
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik latet napisał:

    > No to po co by był ten cały szum o ZMIANIE zadad zaokrąglania,
    > skoro żadnej zmiany (dla PIT) nie ma?

    Jak nie ma, jak są? Przcież do teraz zaliczki i sam podatek zaokrąglało
    się do 10 gr, a od teraz do złotówki.

    pzdr

    Tomek

    ING Nationale-Nederlanden Polska OFE zarabia najwiecej dla swoich
    Klientow. Dolacz do prawie 2,2 mln tych, ktorzy dobrze wybrali...
    Przystap on-line: >>> http://link.interia.pl/f18eb <<<

  • 9. Data: 2005-12-30 13:20:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0512301312370.3336@athlon> wstukał:

    > A czy zasady VAT się zmieniają nie sprawdziłem (mogli przy
    > okazji nowelizacji np. skreślić zapisy z ustawy VAT i już by
    > było jednolicie).

    Co mieli skreślać -- delegację dla ministra do określenia wzoru i objaśnień?

    Objaśnienia dotyczą wzorów deklaracji dla podatku od towarów i usług (VAT-7
    i VAT-7K), wprowadzonych rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 19
    września 2005r. w sprawie wzorów deklaracji podatkowych dla podatku od
    towarów i usług (Dz. U. Nr 185 , poz. 1545).

    2. Poszczególne pozycje deklaracji wypełnia się w pełnych złotych, pomijając
    grosze, a od dnia 1 stycznia 2006r., zgodnie z art. 63 § 1 ustawy z dnia 29
    sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn.
    zm.) pozycje te zaokrągla się do pełnych złotych w ten sposób, że kwoty
    wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a kwoty wynoszące 50 i więcej
    groszy podwyższa się do pełnych złotych.

    :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2005-12-30 14:37:00
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...masz pod ręką namiar na akt prawny (nr DU) ?
    > Bo tekst artykułu wyraźnie dotyczy Ordynacji.
    > Sprawdziłbym czy tam jest "w ustawie [...tu specyfikacja
    > ustawy o VAT...] skreśla się art [...tu numerki...]...

    Tom N podał. Ja tylko skomentuję, że pewne dziwne zmiany prawa
    wprowadza się w objaśnieniach do formularzy podatkowach. Niby można, bo
    to też rozporządzenie, ale ...... Chyba, ze przeoczyłem jakieś inne
    miejsce, w którym to było ;)